Wishlista czy po prostu lista życzeń może znacznie uatrakcyjnić klientom robienie zakupów w Twoim sklepie. Albo zwyczajnie: przeglądanie oferty. Wiele osób rozgląda się za prezentami lub produktami dla siebie z wyprzedzeniem albo w celu zabicia czasu. Mogą więc znaleźć coś, co chcą kupić, ale nie w tym konkretnym momencie. Wishlista pomoże im nie zapomnieć o odkrytym produkcie, a to oznacza korzyści dla obu stron.
Wishlista może zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków
W przypadku niedostępności wishlisty wielu klientów wykorzystuje wirtualny koszyk zakupowy jako listę życzeń. Dzieje się tak szczególnie w sklepach internetowych z bogatym asortymentem. Osoba przeglądająca ofertę wrzuca zatem do koszyka wszystkie rzeczy, które jej się podobają. Może planować wrócić do nich od razu, gdy skończy oglądać dostępne produkty, ale może też chcieć zrobić za kilka dni, bo dostanie wypłatę lub za miesiąc, bo klient szukał wstępnie prezentu dla mamy.
Kłopot w tym, co dzieje się z koszykową listą życzeń, gdy klient faktycznie do niej wróci. Załóżmy, że wrzucił do koszyka piętnaście produktów, z czego obecnie chce kupić tylko dwa, a do trzynastu – wrócić później. Nie wszystkie sklepy dają możliwość zaznaczenia rzeczy, za które chce się zapłacić w danym momencie. A to oznacza, że aby kupić 2 produkty z 15, klient musi wykasować pozostałe 13. Niewątpliwie pojawi się irytacja i jest wysokie prawdopodobieństwo albo całkowitego porzucenia koszyka, albo porzucenia tych 13 produktów – bo długo szukał, bo nie chce mu się drugi raz itd.
Wdrożenie prawdziwej wishlisty umożliwi zatem klientom i potencjalnym klientom zapisywanie części produktów na później przy równoczesnym robieniu zakupów.
Sprawdź też metody płatności od Przelewy24
Produkty chwilowo niedostępne lub przed premierą? Na listę życzeń.
Ogromnym atutem listy życzeń jest również możliwość zapamiętania rzeczy, których obecnie nie ma w sklepie, albo pochodzących z nowej, reklamowanej przedpremierowo kolekcji.
Załóżmy, że osoba przeglądająca ofertę trafiła do Twojego sklepu, bo szukała w Google konkretnego przedmiotu. To rzecz trudnodostępna i jesteś jednym z bardzo niewielu dostawców, którzy ją kiedykolwiek mieli na stanie, do tego w atrakcyjnej cenie. Klientowi może więc zależeć na tym, by kupić ją właśnie od Ciebie – ale akurat jest niedostępna. Ma zatem możliwość dodania produktu na listę życzeń z zaznaczeniem prośby o powiadomienie w razie dostępności.
To scenariusz, w którym pozyskujesz nowego klienta, a na dodatek wykazujesz się inicjatywą. Tak kompleksowa obsługa przy tak prostym rozwiązaniu ma bardzo pozytywny wpływ na wizerunek firmy.
To też może Cię zainteresować: Czy warto wprowadzić program lojalnościowy w sklepie internetowym?
Wishlista ułatwia klientom wybór spośród wielu produktów
Zamiast otwierać kilka czy kilkanaście kart w przeglądarce lub wrzucać podobne przedmioty do koszyka, potencjalny klient może po prostu zapisać interesujące go rzeczy na liście życzeń. Z jej pomocą wygodnie porówna między sobą podobne rzeczy lub ustali, na zakup ilu z nich może sobie finansowo pozwolić w danym momencie. Prostszy wybór w szerokim asortymencie zwiększa prawdopodobieństwo zakupu, a także tego, że klient wróci do sklepu po kolejne produkty.
Zobacz najciekawsze rozwiązania płatnicze od Przelewy24
Przypomnienia i informowanie o promocjach produktów z listy życzeń
Wishlista w Twoim sklepie internetowym może również pomóc Ci przyciągnąć do siebie z powrotem klientów, którzy być może zapomnieli o danej marce. Gdy zostawią „niespełnioną” listę życzeń, można wykorzystać ją do automatycznego mailingu o promocjach. Jeśli któryś z produktów znajdujących się na wishliście zostanie przeceniony, klient może zostać o tym poinformowany, co zwiększy szansę na powrócenie do zakupów i realizację zamówienia.
Z listą życzeń masz też opcję wdrożenia subtelnych przypominajek typu: hej, w naszym sklepie czekają na Ciebie produkty X.
Sprawdź również: Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?
Z listą życzeń rośniesz w oczach klienta
Sporą zaletą wishlisty jest też jej wpływ na odbiór sklepu przez klientów oraz potencjalnych klientów. Listy życzeń, sekcje Ulubione i im podobne stają się tak popularne, że coraz więcej konsumentów wręcz spodziewa się ich dostępności w sklepie, którego ofertę przeglądają. Wdrożenie wishlisty pokazuje osobom odwiedzającym dany sklep internetowy, że firma idzie z duchem czasu i stara się ciągle wprowadzać nowe rozwiązania zwiększające satysfakcję klienta z zakupów. Po prostu: zapewnia wysoki poziom obsługi klienta.