Zastanawiasz się jak sprzedawać w internecie swoje produkty i robić to dobrze? Odkryj tajniki sprzedaży w e-commerce, dzięki którym zwiększysz konwersje i zyski. Wykorzystaj najnowsze trendy wśród kupujących i stwórz najlepszą strategię.
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Odkryj 6 skutecznych sposobów na to, jak sprzedawać w internecie
E-commerce to dynamicznie rozwijający się sektor, w którym konkurencja jest coraz mocniejsza. Aby utrzymać się na rynku, musisz nie tylko oferować atrakcyjne produkty, ale także odpowiadać na potrzeby konsumentów. Aby sprzedawać online, możesz rozwijać swój sklep internetowy na popularnych modułach e-commerce typu WooCommerce, PrestaShop czy Shoper. Innym rozwiązaniem, nieco bardziej zaawansowanym, jest własny sklep internetowy. Z powodzeniem możesz też sprzedawać w mediach społecznościowych, na platformach marketplace, np. Amazon, Allegro, Empik, czy w serwisach aukcyjnych.
Poznaj 6 sposobów na rozwój swojego e-commerce i dowiedz się, jak skutecznie sprzedawać w internecie!
1. Różnorodne metody płatności
Rozwiązania płatnicze odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu decyzji zakupowych Twoich klientów. Aby poprawić przebieg ścieżki zakupowej w swoim e-commerce, warto zaoferować różnorodne sposoby płatności online. Koniecznie wprowadź popularne i szybkie metody płatności, takie jak BLIK czy przelewy internetowe – to metody płatności must-have. Dostarczenie różnych opcji zwiększy wygodę klientów, przyspieszy proces płatności i pozytywnie wpłynie na ich doświadczenie zakupowe.
Zastosuj różne metody płatności
Dzięki Przelewy24 możesz zaproponować swoim klientom wiele różnych metod płatności za pomocą jednej integracji. Masz do wyboru różne modele integracji, w tym redirect, semi-redirect oraz White label. Każdy z nich wykorzystasz na różne potrzeby Twojego sklepu internetowego.
Więcej na temat dowiesz się z artykułu: 3 najpopularniejsze modele integracji – czyli sposoby na wdrożenie płatności w sklepie internetowym
Płatności mobilne – szybko, łatwo i wygodnie
Obecnie większość konsumentów stawia na wygodę i robi zakupy mobilnie. Transakcje m-commerce to te, które realizujemy za pomocą urządzeń mobilnych, np. telefonu lub tabletu. Dane z raportu e-Izby „Dekada polskiego e-commerce 2023” pokazują, że 6 na 10 internautów kupuje online na urządzeniach mobilnych. Warto więc zaoferować swoim klientom wygodne płatności mobilne, tj. Apple Pay lub Google Pay. Dzięki temu mogą dokonać transakcji z każdego miejsca, np. w komunikacji miejskiej w trakcie drogi do pracy.
Włącz płatności Google Pay lub Apple Pay
2. Intuicyjne transakcje jednym kliknięciem
Intuicyjne transakcje to dobra droga, jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce. Otwórz kupującym drzwi na nowe możliwości, takie jak płatności One Click, czyli poprzez przycisk „Kup teraz”. Rozwiązanie OneClick umożliwia realizację transakcji online lub mobilnej za pomocą jednego kliknięcia. Podczas kolejnych zakupów klient nie musi wypełniać danych karty, logować się do banku, ani nawet podawać kodu BLIK. Dzięki temu transakcja trwa zaledwie kilka sekund. Jest to bezpieczny sposób – dane karty konsumenta nie zapisują się w sklepie, lecz u pośrednika płatności (w serwisie płatniczym) za pomocą tokenu banku lub API.
Udostępnij płatności jednym kliknięciem – OneClick
3. Budowanie zasięgu poprzez wiele kanałów sprzedaży
Kolejnym sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce jest dywersyfikacja, czyli różnorodność kanałów sprzedaży. Strategia sprzedaży wielokanałowej, tzw. omnichannel, pozwoli Ci dotrzeć do różnych grup klientów. Oprócz własnego sklepu internetowego, warto więc rozważyć sprzedaż na platformach marketplace, tj. Amazon. Dobrym pomysłem jest też udział w programach partnerskich czy rozwijanie współpracy z influencerami.
Odkryj rozwiązania płatnicze dla Marketplace
4. Obecność w mediach społecznościowych
Social media to potężne narzędzie do zwiększenia widoczności i zasięgu Twojego sklepu internetowego. Na platformach społecznościowych typu Facebook, Instagram lub TikTok możesz budować swoją markę poprzez tworzenie atrakcyjne treści, kampanii reklamowych i angażowanie się w interakcje z klientami. Social media to również świetne narzędzie sprzedaży. W ramach strategii wielokanałowej możesz umożliwić swoim klientom zakupy bezpośrednio w aplikacji Facebook.
Włącz płatności przez Facebooka
5. Automatyzacja sprzedaży
Automatyzacja to sposób, żeby zapewnić szybką i skuteczną obsługę klienta. Natychmiastowe wsparcie, na przykład za pomocą czatu na żywo, buduje pozytywne relacje z klientami i zwiększa szanse na ich powrót. W tym celu możesz wykorzystać chatboty, które szybko udzielą odpowiedzi, a także wyślą powiadomienie do Ciebie, czy odpowiedniej osoby, np. z działu obsługi klienta. Chatboty to również świetny sposób, aby usprawnić procesy płatności.
Odkryj innowacyjne rozwiązania płatnicze dla e-commerce
Istnieje wiele sposobów, na to by zwiększyć sprzedaż w e-commerce. Z pewnością warto przyjrzeć się zachowaniu kupujących i dopasować strategię do grupy docelowej. Nie możesz też zapomnieć o rozwiązaniach płatniczych, które stanowią kluczowy element rozwoju Twojego sklepu internetowego.
Nowoczesne i bezpieczne metody płatności, które znajdziesz w ofercie Przelewy24, to sposób, aby zapewnić klientom wygodę, czyli to, co najbardziej sobie cenią w zakupach przez internet.