W jaki sposób sztuczna inteligencja wpłynie na e-commerce?

Sztuczna inteligencja to niezastąpione wsparcie w obszarze e-commerce. Jeszcze do niedawna była w strefie marzeń, dzisiaj pomaga w personalizacji przekazu, pozyskiwaniu i utrzymywaniu relacji z klientami czy zwiększeniu sprzedaży. Jak SI zmieni oblicze sprzedaży?

Badania zlecone przez Salesforce wykazują, że aż 83 % sprzedawców przyznaje, że SI pomogła im zatrzymać klientów, a 80% z nich uważa, że ułatwia ona budować relacje. Z drugiej strony sami konsumenci liczą na wsparcie, a technologia, której firmy używają do komunikacji z nimi oraz personalizacji oferty, spotyka się z pozytywnym przyjęciem. Zastosowanie sztucznej inteligencji w branży e-commerce wpływa zarówno na poprawę oraz usprawnienie pracy sklepów internetowych, jak i komfort dla kupujących.



Personalizacja

Spersonalizowanie przekazu to jeden z najważniejszych mechanizmów SI stosowanych w e-commerce. Inteligentne narzędzia analizują działanie użytkownika w Internecie, przetwarzają zdobyte dane i tworzą rekomendacje, które idealnie odpowiadają potrzebom oraz zainteresowaniom klienta. Personalizacja będzie stale szła o krok dalej. Sztuczna inteligencja będzie sprawdzać czy dany przekaz spodobał się odbiorcy i podpowie, jakie kanały komunikacji wybrać dla konkretnej osoby. Wszystko to, aby zmaksymalizować przelewy bankowe i zwiększyć liczbę transakcji.

Automatyzacja

Kolejny ważny aspekt, który poprawia jakość zakupów. Ułatwianie procesu sprzedaży sprawia, że klienci z chęcią wracają. Uproszczenie dotyczy zarówno poziomu systemu CRM, jak i aplikacji. Rozwiązania, które można wprowadzić za pomocą sztucznej inteligencji usprawniają pracę przedstawicieli handlowych, automatyzują proces szukania i kontaktu z klientem. Po stronie klienta cały proces zakupowy przebiega sprawnie oraz szybko. Bezpieczne i natychmiastowe przelewy bankowe, intuicyjna nawigacja na stronach internetowych czy wreszcie idealnie dopasowana oferta to klucz do sukcesu e-commerce.



Chatboty

Kontakt pomiędzy sprzedawcą a kupującym powinien zawsze być na najwyższym poziomie. W sklepie stacjonarnym mamy sprzedawcę, opiekuna klienta, który na miejsc służy pomocą i porada. W Internecie taką rolę pełnią coraz częściej chatboty. Sztuczna inteligencja jest w stanie poprowadzić prostą konwersację, która dla klienta będzie znacznym ułatwieniem decyzji.

Baza standardowych, najczęściej zadawanych pytań sprawi, że SI doskonale poradzi sobie z odpowiadaniem na zapytania, a pracownicy w tym czasie będą mogli skupić się na innych obowiązkach. Klient natomiast otrzyma szybka odpowiedź i nawiążę kontakt, który jak się okazuje jest pozytywnie odbierany i oczekiwany.

Wirtualna asystentka

W przyszłości chatboty mogą być zamiennie stosowane z wirtualną asystentką, na wzór Siri lub Alexy, ale dedykowaną konkretnemu sklepowi. To bardziej zaawansowana forma kontaktu z obsługą klienta, dzięki której uzyskamy odpowiedź na pytania oraz szybciej znajdziemy interesujący nas produkt. Ma to na celu zatarcie różnicy pomiędzy rozmową z prawdziwym sprzedawcą w sklepie stacjonarnym, a wirtualnym botem. Na chwilę obecną to rozwiązanie bardzo kosztowne, ale przy dynamicznie rozwijającej się technologii może niedługo być dostępne dla przeciętnego sprzedawcy.


WRÓĆ DO BLOGA

5   VI
2019

Jak wpływać na lojalizację klientów i sprzedawać więcej?

Lojalni klienci to prawdziwy skarb dla sprzedawcy. Istnieją pewne sposoby na zbudowanie grupy takich klientów.
5   VI
2019

Powracalność klientów – jak ją poprawić?

Stały klient jest bardzo cenny dla sprzedawcy dóbr lub usług. Tłumaczymy, jak zwiększyć liczbę takich klientów poprzez poprawę powracalności.
5   VI
2019

Planowane prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24

W dniu 18 czerwca 2019 r. planowane są prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24.