Najpopularniejsze firmy kurierskie w Polsce

Blog
12.12.2019

W Polsce działa wielu kurierów, jednak statystyczny Polak jest w stanie wymienić 5 najpopularniejszych. Dzisiaj dokładnie przyjrzymy się tym największym oraz najlepiej ocenianym pod względem czasu realizacji przesyłek, poprawności oraz… uprzejmości samych kurierów.

Rok w rok tworzone są różne raporty dotyczące działalności kurierskiej w Polsce. Jeden z nich – „E-commerce w Polsce 2018” przeprowadzony przez Gemius wskazał lidera runku. Jest nim DPD, z którego korzysta 26% Polaków. W zeszłym roku podium należało do DHL, jednak bieżące raporty nie tylko pod względem popularności, uplasowały tę firmę niżej niż we wcześniejszych badaniach.

Niezależna firma badawcza – Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) przeprowadził nieco inne badania dotyczące najlepszej firmy kurierskiej. Wybrał grupę respondentów, którzy w ostatnich 3 miesiącach korzystali z usług przewoźników. Na podstawie 13 pytań w 10-stopniowej skali wyłonili lidera. Okazało się, że InPost z wynikiem 84,50% zajął pierwsze miejsce. Klienci docenili czas realizacji wysyłek, poprawność ich doręczeń pod wskazany adres czy uprzejmość samych kurierów. Rok wcześniej InPost zajął drugie miejsce, a najwyższą notę otrzymał DHL, który teraz zajął dopiero czwartą pozycję.

Najpopularniejsze firmy kurierskie w Polsce

DPD przejął bardzo dużą część polskiego rynku. Z ich usług korzysta wiele sklepów internetowych oraz osób prywatnych. Zaletą kuriera jest możliwość nadania przesyłek bez podpisanej umowy biznesowej, a także prosty system zamówień. Klienci doceniają czytelny sposób powiadamiania o terminie pojawienia się kuriera i to, że nie trzeba drukować etykiety, gdy ten odbiera paczkę bezpośrednio z naszych rąk. Drugie miejsce należy do DHL, prawie 25% (czyli o jeden procent mniej niż w przypadku DPD) Polaków wybiera tę firmę. Międzynarodowa renoma wciąż oddziałuje pozytywnie i mimo zdecydowanie wyższych cen od konkurentów, cieszy się popularnością i zaufaniem konsumentów. 15% Polaków wybiera usługi InPostu, który jednocześnie otrzymał miano najlepszej firmy kurierskiej w Polsce w 2018 roku.

Przeczytaj także:Zwrot płatności w sklepie internetowym – ile potrwa i jak się o niego ubiegać?

Kto znalazł się poza podium?

Pocztex (10%), który ściśle współpracuje z Pocztą Polską, GLS (5%), UPS (4%) czy FedEx (2%). Czym spowodowane są aż tak duże różnice? Pierwszą zmienną jest rodzaj umowy. Niektóre z firm kurierskich podpisują ją przy gwarancji obsługi określonej liczby przesyłek na przestrzeni miesiąca. Małe biznesy e-commerce czy osoby prywatne nie mogą sobie pozwolić na taką współpracę. Inną jest czas realizacji czy łatwość nadawania paczek. Klienci, czy to prywatni, czy biznesowi, cenią sobie firmy kurierskie, które zapewniają odpowiednie oprogramowanie, etykieciarki czy przyjazd kuriera po nadane paczki na zgłoszenie. Nie zapominajmy też o najważniejszym – cenie usługi. Kurierzy z pierwszej trójki oferują bardzo atrakcyjne warunki współpracy i ceny poniżej 10 złotych netto przy umowach B2B. Dla klientów indywidualnych, cennik nie jest wyższy, a to zmniejsza ryzyko utraty miana tego „najpopularniejszego”.

Udostępnij:
Podobne artykuły

Załóż konto i zacznij zarabiać

Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.

Zarejestruj się