Współczesny model zakupowy przede wszystkim skupia się na rozwiązaniach dedykowanym rynkowi mobile. Badania przeprowadzone przez Izbę Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute w roku 2022 wskazały, że 60% kupujących w sieci wykorzystuje do tego celu smartfona. Poznaj sprawdzone sposoby na ułatwienie klientom interakcji z prowadzoną przez Ciebie działalnością E-commerce z poziomu urządzeń mobilnych.
Dostosuj sklep do urządzeń mobilnych
Pierwszym kluczowym aspektem będzie dostosowanie witryny danego sklepu E-commerce do potrzeb użytkowników mobile. Proces ten można zrealizować na dwa sposoby:
- Budowa witryny przystosowanej pod urządzenia mobilne – desktopowe strony internetowe nie są kompatybilne z mobile. Z tego właśnie powodu przy konstruowaniu witryny należy zdecydować się na wykorzystanie technologii RWD (Responsive Web Design).
- Zaprojektowanie aplikacji mobilnej – rozwiązanie charakteryzujące się wysoką skutecznością. W celu przygotowania przyjaznego oprogramowania dla użytkowników konieczna będzie współpraca z profesjonalnymi deweloperami, którzy zadbają o aspekty związane z UX i kompatybilnością.
Stosuj odpowiednie CTA
Sama budowa sklepu internetowego nie jest najważniejsza. W celu stałego poszerzania bazy klientów należy zdecydować się na wykorzystanie CTA (Call to Action). Są to elementy strony internetowej, które mają na celu zachęcić konsumenta do podjęcia określonego działania (najczęściej zakupu produktu). Poprawnie zaprojektowane CTA powinno charakteryzować się prostym przekazem, ale i również dokładnym sprecyzowaniem tego, co czeka klienta po kliknięciu wskazanego odnośnika.
Wprowadź zakupy bez rejestracji
Wiele sklepów E-commerce nie posiada możliwości sfinalizowania transakcji bez konieczności wypełniania formularza rejestracyjnego. Uzupełnianie podstawowych informacji kontaktowych podczas rejestracji może być dla konsumenta zbyt czasochłonne, co skutecznie zniechęci go do nabycia produktów lub usług dostępnych w ofercie sprzedawcy. Zakupy bez rejestracji to doskonały sposób na wsparcie sprzedaży internetowej, który wzbogacony o szybkie płatności, realnie przyczyni się do zwiększenia zysków działalności e-commerce.
Wprowadź szybkie metody płatności (BLIK, PayPo i inne)
Dostępne formy płatności w sklepach internetowych są dla klienta najlepszym wskaźnikiem tego, czy zakupy w danym E-commerce przebiegną w sposób szybki i bezproblemowy. W celu zapewnienia konsumentom komfortu podczas finalizowania transakcji należy wdrożyć najpopularniejsze szybkie płatności, takie jak BLIK, Apple Pay, Google Pay, OneClick albo PayPo.
- BLIK– rozwiązanie, które z biegiem czasu zyskuje coraz to większą popularność. Opiera się na generowaniu 6-cyfrowych kodów z poziomu aplikacji bankowej. Wygenerowane kombinacje umożliwiają uiszczenie płatności w sklepach E-commerce po wpisaniu ich np. na stronie sklepu. Warto także wspomnieć, że BLIK można udostępnić także w modelu OneClick – jako płatność jednym kliknięciem, bez wpisywania kodu.
- Apple Pay i Google Pay – metody płatności dedykowane poszczególnym systemom operacyjnym smartfonów (Apple Pay – iOS, Google Pay – Android). Korzystanie z nich wymaga pobrania specjalnych aplikacji, w których konsument umieszcza informacje dotyczące wybranej przez siebie metody płatności (najczęściej karta płatnicza lub podarunkowa). Ze względu na wygodny sposób finalizowania transakcji, właściciele działalności M commerce powinni zdecydować się na wdrożenie powyższych rozwiązań, w celu ułatwienia klientom wykonywania zakupów na swojej stronie.
- OneClick – W ofercie operatora płatności online Przelewy24 znajduje się również OneClick, czyli metoda pozwalająca na sfinalizowanie transakcji za pomocą jednego kliknięcia. Konsument podczas pierwszych zakupów może zdecydować się na zapisanie danych płatniczych, co w znaczny sposób przyspiesza następną płatność. Metoda ta będzie skutecznie funkcjonowała przede wszystkim w przypadku e-commerce, w których występuje zjawisko spontanicznych zakupów (do 300 zł).
Rozpoczęcie współpracy z Przelewy24 to najlepszy sposób na wdrożenie powyższych metod płatności. Jesteśmy liderem wśród operatorów płatności online w Polsce i oferujemy innowacyjne rozwiązania dla rynku E-commerce, które przyczyniają się do ułatwienia ścieżki zakupowej Twoich klientów.