E-grocery rośnie w siłę. Sprawdź, jak wielu Polaków robi zakupy spożywcze online!

Zakupy spożywcze online cieszą się coraz większą popularnością. Oszczędność czasu, dowóz pod drzwi, szybka płatność elektroniczna bez wychodzenia z domu – to wszystko sprawia, że e-grocery staje się alternatywą dla offline’owych zakupów spożywczych.

Według przeprowadzonego przez Euromonitor International w 2017 roku badania internetowy rynek spożywczy rośnie w tempie 15–20 proc. rocznie. Konsumenci coraz chętniej decydują się na zakup pakowanych i świeżych artykułów spożywczych online. Zaufanie do takiego kanału sprzedaży dynamicznie rośnie i wygląda na to, że trend ten będzie się utrzymywał.

Zmiany w świadomości konsumentów

Jeszcze kilka lat temu zakupy internetowe dotyczyły „bezpiecznych” produktów – podróży, książek czy odzieży. Jednak z czasem, gdy klienci poznawali ten sposób transakcji, wzrosło ich poczucie wygody oraz zaufanie. Zakupy online rozrosły się o kolejne kategorie, aż do produktów spożywczych, świeżych owoców oraz warzyw, żywności pakowanej, pieczywa, itp. Stąd też w sektorze zakupów spożywczych i ich dostaw obserwujemy dynamiczny rozwój oraz duże zapotrzebowanie na tego typu usługi. Na korzyść zakupów online przemawia wygoda użytkowania: prosta i intuicyjny sposób zamawiania produktów, płatności mobilne, przez Internet lub kartą przy odbiorze zakupów oraz towar dostarczony pod same drzwi.



W jakich sklepach online kupują Polacy?

Najchętniej wybierane marki sklepów z produktami spożywczymi i żywnością to te, które mają odpowiedniki w postaci marketu stacjonarnego. Według raportu „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online", aż 43% klientów robi zakupy w internetowym sklepie Carrefour. Dynamiczny rozwój i zapotrzebowanie na zakup żywności online sprawia, że większość dużych supermarketów stacjonarnych oferuje opcję sprzedaży online z wygodną dostawą. Z drugiej strony potencjał kategorii wykorzystują prywatni inwestorzy oferujący zakupy spożywcze tylko w formie internetowej, bez sklepu stacjonarnego.



Kto robi zakupy spożywcze online?

Jak czytamy w raporcie przygotowanym na zlecenie Frisco.pl, zakupy spożywcze online to domena osób młodych – 25-34 lata mieszkających w dużych miastach w Polsce. Najczęściej robią oni duże, zaplanowane zakupy raz w tygodniu lub raz w miesiącu. To świadomi konsumenci, którzy prowadzą aktywny styl życia, dużo pracują i nie chcą tracić czasu na zakupy w tradycyjnym sklepie. Komfortowa i bezpieczna płatność elektroniczna, bezproblemowe zamówienie oraz szybka dostawa sprawiają, że młodzi konsumenci chętnie korzystają z takiej metody zakupu produktów spożywczych. Z racji tego potencjał i prognozy dla polskiego rynku e-grocery jest niezwykle duży. Średnio w Polsce taki sposób robienia zakupów to ok. 0,7 proc. rynku FMCG.


WRÓĆ DO BLOGA

5   VI
2019

Jak wpływać na lojalizację klientów i sprzedawać więcej?

Lojalni klienci to prawdziwy skarb dla sprzedawcy. Istnieją pewne sposoby na zbudowanie grupy takich klientów.
5   VI
2019

Powracalność klientów – jak ją poprawić?

Stały klient jest bardzo cenny dla sprzedawcy dóbr lub usług. Tłumaczymy, jak zwiększyć liczbę takich klientów poprzez poprawę powracalności.
5   VI
2019

Planowane prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24

W dniu 18 czerwca 2019 r. planowane są prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24.