Trendy w płatnościach i e-commerce na 2019 rok

Początek nowego roku to świetny moment na podsumowania, ale także na przyjrzenie się nadchodzącym trendom. Co nas czeka, co zaskoczy w 2019 roku? Ubiegły rok pokazał, że e-gospodarka w Polsce ma wielki potencjał i dobrze się rozwija. Na podstawie raportu przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej przedstawiamy dziś znaczące trendy na 2019 rok.



Sztuczna inteligencja

Według badania PWC, już 53% kadry zarządzającej wskazuje sztuczną inteligencję jako priorytet inwestycyjny w najbliższych latach. Ta technologia może być wykorzystana przy tworzeniu chatbotów, wirtualnych asystentów sprzedaży czy w rekomendacji produktów. Będzie to jeden z najważniejszych trendów w 2019 roku, o dużej tendencji rozwojowej.

Big Data

Wykorzystywanie danych będzie miało coraz większe znaczenie.

Dokładniejsze analizy z wykorzystaniem big data mogą prowadzić do pewniejszych decyzji i zmian w strategii biznesu.

Zbieranie, przechowywanie i właściwa analiza danych może wpłynąć pozytywnie także na płatności i e-commerce.

Dzięki temu można zwiększyć satysfakcję klientów poprzez zbadanie ich preferencji i zwyczajów oraz wypracować nowe rozwiązania np. w kwestii porzucania koszyków zakupowych, lojalności i płatności.



Poprawa customer experience

Wysoki standard obsługi jest tym, czego oczekuje każdy z nas. Nowe formaty sklepów, dogodniejsze warunki dostawy, dedykowane aplikacje i wykorzystanie omnichannel to główne trendy towarzyszące rozwojowi customer experience. W 2019 roku możemy się spodziewać jeszcze większego nacisku na takie działania i wychodzenie naprzeciw potrzebom nabywców.

Rozwój marketplace

Wygodny dostęp do produktów wielu sprzedawców nabiera obecnie coraz większego znaczenia.

Takie rozwiązanie znacząco ułatwia robienie zakupów i oszczędza czas. Rozwój platform marketplace ma ogromne znaczenie dla całego e-commerce. Firmy oferujące tę usługę starają się wyprzedzać nasze potrzeby, poszerzają i kształtują zakupową świadomość, a ponadto wyznaczają internetowe standardy jakości obsługi.

Rozwój technologii mobilnych

Badania potwierdzają, że kupujący w ogromnej części finalizują zakupy właśnie za pomocą urządzeń mobilnych. Istotny jest fakt, że ok. 30% konsumentów rezygnuje z zakupu, gdy nie są w stanie go sfinalizować na swoim urządzeniu. Ta droga kupna produktów jest lubiana i często wybierana, zatem każdy sklep powinien w 2019 roku zadbać o możliwość opłacenia zamówienia oraz prawidłową prezentację oferty z uwzględnieniem użytkowników mobilnych.



Podsumowując, w rozpoczynającym się roku możemy spodziewać się większych usprawnień w dotychczas stosowanych w e-handlu rozwiązaniach, wdrażania coraz bardziej inteligentnych technologii, a także mocno wzrastającej popularności płatności internetowych.


WRÓĆ DO BLOGA

16   IX
2019

Phishing w 2019 - jak z nim walczyć i się przed nim ustrzec?

Współcześnie największym problemem, z którym borykają się internauci korzystający z dóbr nowoczesności jest phishing. Warto wiedzieć, że można się od tego ustrzec.
13   IX
2019

Dyrektywa PSD2 - w jaki sposób wpłynie na bankowość elektroniczną? Prognozy na III kwartał 2019

Banki mające w swojej ofercie bankowość elektroniczną coraz głośniej mówią o tym, że 20 grudnia 2018 r. w życie weszła dyrektywa PSD2, która wprowadzi na rynek usług finansowych szereg zmian. III kwartał 2019 roku, a dokładniej 14 września br., to kolejne zmiany, których wprowadzenie ona zakłada.
13   IX
2019

krem de la krem – poczuj miętę do natury!

kremdelakrem.pl to internetowy sklep, w którym możesz wybierać wyłącznie spośród naturalnych, bezpiecznych dla skóry kosmetyków.