Trendy w płatnościach i e-commerce na 2019 rok

Początek nowego roku to świetny moment na podsumowania, ale także na przyjrzenie się nadchodzącym trendom. Co nas czeka, co zaskoczy w 2019 roku? Ubiegły rok pokazał, że e-gospodarka w Polsce ma wielki potencjał i dobrze się rozwija. Na podstawie raportu przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej przedstawiamy dziś znaczące trendy na 2019 rok.



Sztuczna inteligencja

Według badania PWC, już 53% kadry zarządzającej wskazuje sztuczną inteligencję jako priorytet inwestycyjny w najbliższych latach. Ta technologia może być wykorzystana przy tworzeniu chatbotów, wirtualnych asystentów sprzedaży czy w rekomendacji produktów. Będzie to jeden z najważniejszych trendów w 2019 roku, o dużej tendencji rozwojowej.

Big Data

Wykorzystywanie danych będzie miało coraz większe znaczenie.

Dokładniejsze analizy z wykorzystaniem big data mogą prowadzić do pewniejszych decyzji i zmian w strategii biznesu.

Zbieranie, przechowywanie i właściwa analiza danych może wpłynąć pozytywnie także na płatności i e-commerce.

Dzięki temu można zwiększyć satysfakcję klientów poprzez zbadanie ich preferencji i zwyczajów oraz wypracować nowe rozwiązania np. w kwestii porzucania koszyków zakupowych, lojalności i płatności.



Poprawa customer experience

Wysoki standard obsługi jest tym, czego oczekuje każdy z nas. Nowe formaty sklepów, dogodniejsze warunki dostawy, dedykowane aplikacje i wykorzystanie omnichannel to główne trendy towarzyszące rozwojowi customer experience. W 2019 roku możemy się spodziewać jeszcze większego nacisku na takie działania i wychodzenie naprzeciw potrzebom nabywców.

Rozwój marketplace

Wygodny dostęp do produktów wielu sprzedawców nabiera obecnie coraz większego znaczenia.

Takie rozwiązanie znacząco ułatwia robienie zakupów i oszczędza czas. Rozwój platform marketplace ma ogromne znaczenie dla całego e-commerce. Firmy oferujące tę usługę starają się wyprzedzać nasze potrzeby, poszerzają i kształtują zakupową świadomość, a ponadto wyznaczają internetowe standardy jakości obsługi.

Rozwój technologii mobilnych

Badania potwierdzają, że kupujący w ogromnej części finalizują zakupy właśnie za pomocą urządzeń mobilnych. Istotny jest fakt, że ok. 30% konsumentów rezygnuje z zakupu, gdy nie są w stanie go sfinalizować na swoim urządzeniu. Ta droga kupna produktów jest lubiana i często wybierana, zatem każdy sklep powinien w 2019 roku zadbać o możliwość opłacenia zamówienia oraz prawidłową prezentację oferty z uwzględnieniem użytkowników mobilnych.



Podsumowując, w rozpoczynającym się roku możemy spodziewać się większych usprawnień w dotychczas stosowanych w e-handlu rozwiązaniach, wdrażania coraz bardziej inteligentnych technologii, a także mocno wzrastającej popularności płatności internetowych.


WRÓĆ DO BLOGA

5   VI
2019

Jak wpływać na lojalizację klientów i sprzedawać więcej?

Lojalni klienci to prawdziwy skarb dla sprzedawcy. Istnieją pewne sposoby na zbudowanie grupy takich klientów.
5   VI
2019

Powracalność klientów – jak ją poprawić?

Stały klient jest bardzo cenny dla sprzedawcy dóbr lub usług. Tłumaczymy, jak zwiększyć liczbę takich klientów poprzez poprawę powracalności.
5   VI
2019

Planowane prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24

W dniu 18 czerwca 2019 r. planowane są prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24.