Czy wiesz, że Twój klient może wykonywać szybkie płatności jeszcze szybciej i to bez wychodzenia ze strony sklepu? Z drugiej strony — nie musi w ogóle otwierać witryny www, aby opłacić fakturę lub rachunek za złożone zamówienie. Jeśli nowoczesne metody płatności wzbudziły Twoją ciekawość, możesz je testować w sklepie demo od Przelewy24 i przekonać się, czego jeszcze o nich nie wiesz.

Jeśli prowadzisz działalność e-commerce, pewnie szybkie płatności internetowe potrafisz wymienić jednym tchem nawet przy niespodziewanej nocnej pobudce: szybki przelew online, BLIK, Google Pay, Apple Pay, Visa Mobile, P24NOW itd. Masz na swojej stronie bramkę do szybkich płatności? To świetnie, pewnie zauważyłeś/aś zwiększenie konwersji. Ale czy wiesz, że możesz pójść krok dalej i zwiększyć ją jeszcze bardziej przez wprowadzenie rozwiązań płatniczych takich jak White Label albo generowanie linków?

Szybko, szybciej… White Label

Klient robi zakupy, wrzuca kolejne produkty do koszyka, wreszcie klika „zapłać”. Jako formę płatności wybiera np. BLIK. Zanim jednak wpisze kod, musi poczekać, aż w przeglądarce otworzy się nowa strona internetowa, a w niej formatka do płatności. Niby to tylko kilka/kilkanaście sekund więcej, ale przecież nikt nie lubi czekać. Proces ten można więc uprościć korzystając z usługi White Label.

Dzięki takiemu rozwiązaniu płatności odbywają się bezpośrednio w e-sklepie, bez konieczności przenoszenia do zewnętrznej witryny. To zupełnie jak w sklepach stacjonarnych, w których też nie wychodzimy z jednego sklepu, żeby płatności za zakupy dokonać w innym miejscu. Co więcej, analogicznie do sklepów stacjonarnych mamy możliwość wizualnego dopasowania wyglądu „kasy” do reszty witryny, interfejs panelu płatności można bowiem samodzielnie skonfigurować, aby był spójny z szatą graficzną strony internetowej.

Dla klienta płatność za zakupy bezpośrednio w e-sklepie jest intuicyjna, dodatkowo daje poczucie bezpieczeństwa transakcji. Jak przy każdej szybkiej płatności internetowej, daje też swobodę, bo nie trzeba zastanawiać się, czy wpisany numer konta jest poprawny albo czy kwota się zgadza.

Generator linków, czyli zakupy bez wizyty w sklepie?

Jeśli zdarza Ci się przyjmować zamówienia telefonicznie albo mailowo, generator linków ułatwi Twoim klientom płatności za nie. Wystarczy, że Ty, czyli sprzedający, zalogujesz się do swojego profilu na Przelewy24, wejdziesz w menu „Usługi” i zakładkę „Generator linku”. Tam podasz tytuł płatności oraz kwotę. Opcjonalnie możesz podać adres strony www, która otworzy się po dokonaniu płatności. Taki link możesz wysłać swojemu klientowi e-mailem lub SMS-em. Dzięki temu nie będzie musiał logować się na stronie i dodawać produktów do koszyka. Po prostu od razu zostanie przeniesiony do bramki płatności.

Generator linków to skuteczne i pomocne narzędzie, gdy:

  • Twój sklep internetowy dopiero rozwija się, a asortyment jest niewielki — wówczas linki do płatności można dodać bezpośrednio przy produktach,
  • wystawiasz stosunkowo niewiele faktur miesięcznie — możesz na nich umieszczać linki albo QR kody, które będą odsyłały bezpośrednio do płatności,
  • chcesz wysłać klientowi przypomnienie o porzuconym koszyku zakupowym albo zaoferować mu personalizowaną ofertę.

Czy wiesz, że generator linków to też świetne rozwiązanie, gdy nie prowadzisz jeszcze sklepu internetowego? Sprawdzi się np. gdy sprzedajesz produkty mailowo i chcesz w łatwy sposób rozliczać się z klientami inaczej niż wysyłając im tradycyjne faktury.

Poznaj zalety rozwiązań płatniczych od Przelewy24

Szybkie płatności online nie tylko w złotówkach

Przelewy24 umożliwiają wykonywanie płatności walutowych. Dzięki nim klienci posiadający rachunki w PLN, unikając niekorzystnego spreadu, mogą płacić za towary lub usługi w innych walutach. Działa to także w drugą stronę: klienci posiadający środki na koncie w walucie EUR mogą kupować produkty z ceną podaną w złotówkach. W obu przypadkach to Ty jako sprzedający decydujesz o tym, czy wypłatę chcesz przyjąć w złotówkach, czy w Euro.
Transakcje kartami płatniczymi są realizowane w aż 50 walutach.

Testuj szybkie płatności internetowe w sklepie demo

Pełną funkcjonalność, jaką dają Przelewy24, możesz bezpłatnie przetestować w sklepie demo. Zdajemy sobie sprawę, że chociaż na co dzień to Ty oferujesz swoim klientom produkty i usługi, Tobie również zdarza się być klientem. Jednak nie zakładamy, że testujesz wtedy wszystkie dostępne rozwiązania płatnicze. U nas możesz to zrobić. Wystarczy wejść do sklepu demo i wybrać interesujący obszar. Do wyboru są:

  • P24NOW, czyli metoda płatności „trzy w jednym” — limit odnawialny do 10 tys. zł, płatność odroczona do 54 dni oraz raty,
  • formatka płatnicza Przelewy24 w wersji desktopowej oraz mobilnej,
  • White Label,
  • biblioteki mobilne,
  • OneClick,
  • płatności cykliczne,
  • płatności odroczone i raty.

Wcielając się w rolę klienta, możesz np. sprawdzić, jakie ułatwienia przygotowaliśmy dla osób niedowidzących albo w jaki sposób można zmienić język nawigacji.

Przelewy24 oferują kilkanaście metod płatności. Czy znasz je wszystkie?

Rozwiązania płatnicze szyte pod klientów

Wielu właścicieli e-sklepów zastanawia się, czy powinni oferować wszystkie dostępne metody płatności: od tradycyjnych przelewów, poprzez szybkie przelewy, BLIK, Google Pay aż po P24NOW czy e-raty. Po odpowiedź można sięgnąć do raportu „E-commerce w Polsce 2023” przygotowanego przez Gemius, instytut Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska. Z przedstawionych danych wynika, że wybór metody płatności w dużym stopniu zależy m.in. od płci klientów, ich wieku czy doświadczenia w kupowaniu online.

Dla przykładu na płatności z odroczonym terminem chętniej decydują się osoby w wieku 25-49 lat. Z kolei osoby mające 15-24 lat najczęściej wybierają płatność BLIK (aż 85 proc. z nich). Jeśli natomiast wziąć pod uwagę, kto częściej wybiera szybkie przelewy bankowe niż płatność kartą płatniczą przy składaniu zamówienia, to dominują tutaj kobiety. Na szybkie przelewy częściej decydują się też osoby, które posiadają dłuższe niż dwuletnie doświadczenie w kupowaniu w e-sklepach.

Decydując się na wybór metod płatności, weź pod uwagę grupę docelową, która najczęściej robi zakupy w Twoim e-sklepie. Niezaprzeczalnym faktem pozostaje jednak, że warto wprowadzić do niego szybkie przelewy, ponieważ jest to obecnie najpopularniejsza forma płatności, z której korzysta aż 69 proc. kupujących. Drugie miejsce z wynikiem 63 proc. zajmuje BLIK, a trzecie — płatność kartą (43 proc.). Warto też zwrócić uwagę na coraz większą popularność płatności odroczonych. Wielu ekspertów wskazuje ją jako kluczowe rozwiązanie w e-commerce w najbliższych latach.