Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zapewnić swoim Klientom najlepsze warunki dokonywania zakupów? Zależy Ci na skróceniu procesu składania zamówień i ograniczeniu formalności do niezbędnego minimum? Zadbaj o szybki system elektronicznej płatności. Wśród dostępnych rozwiązań na uwagę zasługują m.in. płatności kartą, w tym kredytową.

Płatności internetowe w obecnym wydaniu - co warto wiedzieć?

Lider rynku płatności internetowych, czyli Przelewy24 zapewniają obsługę kart kredytowych od aż pięciu kluczowych wydawców: VISA, Mastercard, American Express, Japan Credit Bureau oraz Diners Club. Wśród metod płatności opartych o karty płatnicze można wymienić z kolei Google Pay, Apple Pay, Visa Mobile czy płatności walutowe (obsługa bez kosztów przewalutowania, DCC). Przelewy24 oferują wsparcie zarówno dla małych sklepów, ale też dla dużych platform sprzedażowych, korzystających z wtyczek oraz API itp.

Płatności online, czyli jak płacić kartą przez internet

Jak płacić kartą (kredytową lub debetową) przez internet? Wymaga to wyłącznie wpisania numeru karty, daty ważności oraz kodu CVV2, czyli trzycyfrowego numeru, który znajdziemy na tyle karty. Warto dodać, że transakcje kartą płatniczą posiadają najwyższy możliwy standard bezpieczeństwa, dzięki czemu klienci nie muszą obawiać się o swoje środki finansowe ani dane osobowe. Znajduje to odzwierciedlenie w badaniach przeprowadzonych wśród kupujących. Aż 89% klientów uznaje usługi Przelewy24 za bezpieczne, 86% darzy markę zaufaniem, a wśród największych atutów wymienia się też jej niezawodność, rozpoznawalność oraz łatwość obsługi i brak opłaty abonamentowej.

Procedura zabezpieczająca chargeback - czym jest?

Jednym z atutów płacenia kartą jest możliwość skorzystania z usługi chargeback, a więc obciążenia zwrotnego. Głównym celem tego mechanizmu jest ochrona konsumentów przed nieuczciwymi sprzedawcami, ale też wszelkiego typu błędami systemów płatniczych. W praktyce, procedurę chargeback można zastosować m.in. w przypadku, gdy klient zapłacił, ale nie otrzymał zamówionego towaru, produkt lub usługa były niezgodne z opisem albo nastąpił zwrot, a mimo to sprzedający nie zwrócił pieniędzy. Chargeback dotyczy kart kredytowych, debetowych oraz przedpłaconych. Aby skorzystać z usługi należy zgłosić reklamację, a bank dokona jej analizy i jeśli uzna za zasadną - transakcja zostanie anulowana, a konsument otrzyma zwrot środków.

Płatności kartą a branża e-commerce - jakie działania wdrożyć?

Zakupy przez internet mają być przede wszystkim wygodne, szybkie i intuicyjne. Konkurencja na rynku e-commerce jest tak duża, że w walce o uwagę klienta trzeba skupić się na dosłownie każdym detalu. Wiele badań wskazuje na to, że jednym z powodów porzucania koszyków jest brak preferowanej i łatwej w obsłudze metody płatności. To dlatego tak istotne jest reagowanie na potrzeby i oczekiwania samych konsumentów.

W zależności od tego, jaki biznes prowadzisz (np. e-commerce) możesz skorzystać z następujących opcji:

  • płatności OneClick - jest to idealna propozycja dla klientów, którzy powracają do Twojego sklepu. Ta funkcjonalność sprawia, że nie muszą ponownie wpisywać danych karty, a sama płatność jest przeprowadzona błyskawicznie;
  • płatności cykliczne – rekomendowane są przez nas dla biznesów oferujących swoje produkty lub usługi w modelu subskrypcji oraz abonamentów;
  • preautoryzacja - pozwoli na zabezpieczenie środków jeszcze przed wykonaniem usług, np. w przypadku wypożyczenia sprzętu lub wynajmu noclegu;
  • IVR – bezpieczny rozwiązanie umożliwiające płatność kartą podczas rozmowy telefonicznej.

Wdrożenie każdego z tych rozwiązań to krok do zwiększenia komfortu klientów, a co za tym idzie - wzrostu leadów oraz konwersji. Płatności kartą kredytową i debetową w internecie nie przypominają już tych sprzed wielu lat, lecz stanowią innowacyjną odpowiedź na aktualne potrzeby samych konsumentów. Warto przeanalizować profil swojej działalności, a następnie przetestować oferowane przez Przelewy24 sposoby płatności kartą.