Płatności BLIK – czy niebawem będą jeszcze szybsze?

Zgodnie z prognozami Dariusza Mazurkiewicza, prezesa Polskiego Standardu Płatności, w roku 2019 czeka nas rewolucja w systemie płatności BLIK. Przede wszystkim chodzi o szybkość transakcji. Plany spółki są bardzo ambitne i zakładają zmiany na kilka następnych lat.

BLIK pojawił się w Polsce stosunkowo niedawno, bo w 2015 roku. To jedna z metod płatności mobilnych. Aby z niej skorzystać, potrzebujemy urządzenia mobilnego i zainstalowanej na nim aplikacji banku, który obsługuje ten rodzaj płatności. W tej chwili praktycznie wszystkie banki oferują takie rozwiązanie.

Za pomocą BLIKa możemy zarówno płacić za produkty oraz usługi, jak i wypłacać pieniądze z bankomatu – bez konieczności posiadania karty płatniczej. Podczas transakcji wystarczy wprowadzić w odpowiednie pole (na czytniku w sklepie, w bankomacie lub podczas zakupów online) 6-cyfrowy, jednorazowy, ważny jedynie przez 2 minuty kod wygenerowany przez aplikację banku. Płatność następuje natychmiastowo.

Stały, dynamiczny rozwój

Płatności BLIK w zeszłym roku odniosły ogromny sukces - odnotowano prawie 100 mln transakcji za pośrednictwem BLIKa we wszystkich kanałach: płatnościach za zakupy, wypłatach bankomatowych czy e-commerce. Działania, które zaplanowano, będą możliwe dzięki decyzjom i współpracy, które spółka PSP podjęła w 2018 roku z innymi firmami. Między innymi chodzi o strategiczne partnerstwo z Mastercard, którego zaawansowana technologia jest powszechnie znana i akceptowana na całym świecie. Otwiera to olbrzymie możliwości rozwoju oraz pomaga osiągnąć spółce jeszcze lepsze wyniki. Na początku działalności wyzwaniem była niewielka liczba sklepów, w których można było zrealizować płatności BLIK. Dzisiaj usługa traktowana jest na równi z innymi metodami – przelewem, płatnością kartą czy mobilnym portfelem.

Rewolucyjne plany na rok 2019 i kolejne

Polski Standard Płatności wraz ze współpracującymi bankami ma przed sobą kolejny rok pełen wyzwań i planów, aby zrewolucjonizować rynek e-commerce. Głównym celem na najbliższe lata zaczynając od nadchodzących miesięcy jest doprowadzenie do sytuacji, żeby co druga płatność w e-commerce była dokonywana BLIKiem.

W 2019 roku spółka pracować będzie również nad tym, aby wszystkie aplikacje bankowe zaoferowały użytkownikom BLIKa możliwość płatności zbliżeniowych., tzw. contactless mobilny. Usługa będzie dostępne na wszystkich terminalach na skalę globalną. Ten ogromny, milowy wręcz krok w rozwoju spółki zostanie wdrażany od połowy 2019 roku w poszczególnych bankach. Zakłada się, że „blikowanie zbliżeniowe” na terminalach w pełni będzie funkcjonować pod koniec 2019 roku.

Jeśli plan się powiedzie, użytkownicy otrzymają nową metodę realizacji transakcji – niezwykle wygodną, bezpieczną i bardzo szybką. Możliwość płatności zbliżeniowej znacznie przyspieszy cały proces, bez konieczności sprawdzania i wpisywania wygenerowanego kodu. Dzięki temu przewiduje się, że z płatności BLIK będzie korzystać jeszcze więcej osób, a tym samym wartość transakcji poszybuje w górę.


WRÓĆ DO BLOGA

19   VIII
2019

Zapraszamy na Retail Challenge Poland

Zapraszamy na Retail Challenge Poland
19   VIII
2019

Forum Retail Channels 360

Zapraszamy na Forum Retail Channels 360.
19   VIII
2019

Commerce Transformation Days

Zapraszamy na Commerce Transformation Days.