Na czym polegają płatności Pay-By-Link?

Dynamiczny rozwój handlu internetowego sprawił, że banki i operatorzy technologii bankowych stworzyli opcję na szybki przelew elektroniczny e-payment. Wszystko po to, aby opłata za zakupy lub usługę niezwłocznie znalazła się na koncie sprzedawcy, co automatycznie przyspiesza realizację zamówienia. Jedną z form e-płatności jest Pay-By-Link (PBL), która jest najchętniej wybieraną przez użytkowników opcją zapłaty.

Jeszcze do niedawna, aby zrobić zakupy przez internet trzeba było wykonać tradycyjny przelew ze swojego konta lub opłacić przesyłkę bezpośrednio u kuriera. Wprowadzenie danych do transakcji, a następnie czekanie na dostarczenie pieniędzy zgodnie z harmonogramem sesji ELIXIR, która działa jedynie w dni powszednie i w konkretnych godzinach, znacznie opóźniało cały proces. Na szczęście obecnie mamy rozwiązanie, które jest nie tylko szybkie, ale także niezwykle proste i bezpieczne. Dodatkowo na szybkość transakcji wpływa fakt, że dane w formularzu uzupełniane są automatycznie, co pozwala uniknąć ewentualnych błędów. E-payment to szybki przelew elektroniczny, który dzięki współpracy banków z operatorami pozwala na przekazanie pieniędzy w kilka sekund. Z badań przeprowadzonych przez Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że e-płatność to najchętniej wybierana forma opłaty za zakupy (59% badanych). Pay-By-Link to forma płatności w bankowości elektronicznej, którą najchętniej wykorzystują sklepy internetowe i serwisy aukcyjne. Dokonując zakupów w sklepie, otrzymujemy na maila lub w formie przekierowania wprost ze strony zakupowej link do płatności. Za pomocą jednego kliknięcia przechodzimy do strony swojego banku, gdzie musimy się zalogować, sprawdzić dane i potwierdzić przelew elektroniczny. Jedynym warunkiem płatności Pay-By-Link jest posiadanie konta internetowego w banku, który oferuje taką usługę. Obecnie są to prawie wszystkie banki.




Jak działa Pay-By-Link?

Aby doszło do transakcji potrzebne są 3 strony: sklep internetowy, który udostępnia opcję szybkich przelewów, operator dostarczający sklepowi odpowiednie oprogramowanie oraz bank, który realizuje transakcję. Kiedy klient wybierze produkt oraz sposób wysyłki i zatwierdzi zakup, otrzyma link z danymi do zapłaty. Link przekieruje go na stronę operatora, gdzie klient może wybrać swój bank, co automatycznie przeniesie go na stronę logowania. Na stronie banku wszystkie pola są już uzupełnione o dane sprzedawcy, wartość zamówienia, tytuł przelewu, itp. Formularz jest wypełniony na stałe i nie można wprowadzać w nim żadnych zmian. Zadaniem klienta jest zatwierdzenie transakcji poprzez podanie kodu weryfikacyjnego. W tym momencie przelew zostanie wysłany i następuje automatyczne wylogowanie z banku i powrót do sklepu. Cały proces trwa zazwyczaj kilkanaście sekund. Sprzedawca otrzymuje informację o zamówieniu oraz opłaceniu zakupów i tym samym może rozpocząć kompletować paczkę. On sam otrzyma pieniądze w zależności od tego, z jakim operatorem współpracuje i jaką podpisano w tej kwestii umowę.

WRÓĆ DO BLOGA

5   VI
2019

Jak wpływać na lojalizację klientów i sprzedawać więcej?

Lojalni klienci to prawdziwy skarb dla sprzedawcy. Istnieją pewne sposoby na zbudowanie grupy takich klientów.
5   VI
2019

Powracalność klientów – jak ją poprawić?

Stały klient jest bardzo cenny dla sprzedawcy dóbr lub usług. Tłumaczymy, jak zwiększyć liczbę takich klientów poprzez poprawę powracalności.
5   VI
2019

Planowane prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24

W dniu 18 czerwca 2019 r. planowane są prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24.