Dbaj o bezpieczeństwo witryny i swoich klientów
Jedną z najważniejszych zasad ochrony danych w Internecie, jest wprowadzenie odpowiedniego zabezpieczenia strony internetowej. Jak dbać o bezpieczeństwo w sieci?
Pobierz broszurę informacyjnąTroska o dane klientów to obowiązek każdego sprzedającego. Dlatego prowadząc biznes e-commerce, powinno się wprowadzić rozwiązania, które zminimalizują ryzyko wycieku danych. Stosowanie odpowiednich zabezpieczeń buduje także zaufanie i lojalność użytkowników.
Jakie zagrożenia dotyczą branży e-commerce?
Jednym z najczęstszych ataków hakerskich w branży e-commerce jest phishing. Polega on na podszywaniu się pod istniejącą firmę w celu wyłudzenia danych logowania, zwłaszcza do konta bankowego. Do najpopularniejszych sposobów phishingu można zaliczyć wysyłanie smsów lub maili informujących o konieczności weryfikacji zamówienia lub dopłaceniu niewielkiej kwoty za przesyłkę.
Innym sposobem ataku jest ransomware - złośliwe oprogramowanie, które szyfruje dane na dysku. Osoba zaatakowana dostaje następnie informacje z żądaniem okupu, który należy uiścić w celu odzyskania dostępu. Wraz z tym działaniem pojawiają się także często wycieki, kradzieże i utrata informacji.
Dbaj o bezpieczeństwo witryny i swoich klientów
Jedną z najważniejszych zasad ochrony danych w Internecie, jest wprowadzenie odpowiedniego zabezpieczenia strony internetowej. Jak dbać o bezpieczeństwo w sieci? Ważnymi elementami są:
- certyfikat SSL, czyli szyfrowana wersja protokołu http. Zabezpiecza stronę przed przechwyceniem danych. Taką stronę można rozpoznać po pojawieniu się kłódki przed adresem URL oraz po zmianie przedrostka http na https.
- Backup, czyli kopia zapasowa strony umieszczoną na bezpiecznym nośniku i najlepiej zaszyfrowana. W ten sposób chronisz się przed ewentualną utratą bazy danych wskutek awarii sprzętu lub działania złośliwego oprogramowania.
Podnoś świadomość swoich pracowników
Niezwykle ważne jest podnoszenie świadomości konieczności dbania o bezpieczeństwo wśród pracowników. Przede wszystkim należy zadbać, by sprzęt służbowy wyposażony był w wysokiej jakości oprogramowanie zabezpieczające komputer, takie jak antywirus i firewall.
Warto regularnie przypominać personelowi zasady bezpiecznego korzystania z komputera, do których można zaliczyć:
- częste aktualizowanie oprogramowania,
- tworzenie kopii zapasowych danych, zwłaszcza na szyfrowanych dyskach zewnętrznych,
- regularną zmianę i tworzenie mocnych haseł (powinny być one odpowiednio długie oraz zawierać znaki specjalne, cyfry, małe i duże litery),
- dokładne sprawdzanie wiadomości przed otwarciem załączników.
Szczególnie należy uwrażliwiać pracowników na konieczność zapamiętywania haseł. Nie powinno się ich zapisywać, a tym bardziej udostępniać osobom postronnym.
Pracownicy powinni być także wyczuleni na podejrzane wiadomości e-mail.
Stosuj zaufane metody płatności
Chcąc zadbać o bezpieczeństwo i komfort swoich klientów, powinieneś zastosować metody płatności online, do których mają zaufanie. Nasza oferta zawiera rozwiązania, które ułatwią bezpieczną obsługę płatności w e-commerce.
Jedną z najczęściej wykorzystywanych płatności online jest BLIK. To metoda, która zyskała ogromne zaufanie wśród konsumentów. Polega na podaniu 6-cyfrowego kodu płatniczego wygenerowanego w aplikacji banku, a następnie potwierdzeniu transakcji. W ten sposób konsument nie musi podawać danych karty płatniczej, czy logować się do bankowości on-line. Tak samo wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają płatności Google Pay oraz Apple Pay, które szyfrują dane karty oraz używają numeru konta wirtualnego (VAN) zamiast faktycznego numeru konta.
Zabezpieczeniem płatności kartą jest natomiast procedura chargeback. Pozwala ona na uruchomienie procedury reklamacyjnej, która ma na celu zwrot pobranej kwoty na konto użytkownika. Stosuje się ją przede wszystkim podczas błędów operacji (błędna ilość pieniędzy wydanych przez bankomat, ponowne zaksięgowanie płatności), jednak można ją także wykorzystywać w momencie, gdy sklep nie wywiązał się z dostarczenia produktu, albo gdy towar był uszkodzony lub niezgodny z opisem.