
62% — taki odsetek polskich Internautów robi zakupy online. To o 6 p.p. więcej niż rok temu i o 8 więcej niż w 2017. Jednym z czynników decydujących o wyborze sklepu internetowego jest wygodny moduł płatności elektronicznych. Jak wybrać ten najlepszy?
Według raportu E-Commerce 2019 stworzonego przez Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej, najważniejszym czynnikiem decydującym o przewadze e-sklepu nad tradycyjną placówką jest możliwość zrobienia zakupów 24 godziny na dobę. Kolejne miejsca na podium zajmują: brak konieczności jechania do sklepu, nieograniczony czas wyboru produktów. Co ciekawe, z raportu wynika również, że możliwość zapłacenia za zakupy przy pomocy szybkiego przelewu jest najbardziej zachęcającą do zakupów formą płatności. Wybór modułu płatności do sklepu e-commerce jest więc jednym z kluczowych czynników, decydujących o jego sukcesie.
Nowoczesny moduł płatności — szybkość, wygoda i bezpieczeństwo e-zakupów
Zsynchronizowany z e-sklepem moduł płatności elektronicznych pozwala zrealizować płatność szybko, bezpiecznie i bardzo wygodnie. Bez konieczności wypełniania kolejnych pól, formularzy i ręcznego wpisywania numeru konta odbiorcy. Dzięki błyskawicznemu księgowaniu środków istotnie skraca także czas oczekiwania na dostawę. A to w przypadku zakupów online jest niezwykle ważne. Aby w pełni wykorzystać potencjał modułu płatności, warto dokładnie przemyśleć jego wybór.
Na co zwrócić uwagę, wybierając moduł płatności do swojego sklepu e-commerce?
Wybierając moduł płatności do swojego sklepu e-commerce, koniecznie zwróć uwagę na:
- bezpieczeństwo
- możliwość wygodnej obsługi płatności na urządzeniach mobilnych
- różnorodność metod płatności
- możliwość wykonywania płatności odroczonych
- łatwość wdrożenia modułu w e-sklepie i kompleksowy serwis
Odpowiednie zabezpieczenie środków i danych osobowych to absolutny priorytet modułu e-płatności. Przed wyborem dostawcy, sprawdź, czy ma on certyfikat SSL i dysponuje standardem PCI/DSS.
Aż 61% badanych przez Gemius zadeklarowało, że do e-zakupów używa smartfonów, a 27% — tabletów. Jednym z najczęstszych problemów, z jakimi się stykają, jest… niewygodny sposób zapłaty. Aby zwiększyć satysfakcję klientów, upewnij się, że wybrany przez Ciebie dostawca oferuje interfejs dostosowany do stron wyświetlanych na urządzeniach mobilnych i biblioteki do realizacji płatności z poziomu aplikacji mobilnej partnera.
Wybierając dostawcę płatności, zadbaj o to, aby oprócz standardowych przelewów bankowych udostępnił także możliwość wykonywania płatności przy pomocy MasterPass, BLIK-a, kart płatniczych i kredytowych (najlepiej w wielu walutach), wielowalutowych e-portfeli (PayPal, Skrill) i karty przedpłaconej Paysafecard. Dając kupującym szeroki wybór, zmniejszysz ryzyko porzucenia koszyka zakupowego na etapie dokonywania płatności (kupujący, który nie ma karty kredytowej zapłaci BLIK-iem, a ten bez konta w banku skorzysta z karty przedpłaconej Paysefcard.
Możliwość zapłaty za zakupy w ciągu 30 dni od momentu ich wykonania to skuteczny wabik, przyciągający klientów do e-sklepu. Aby wyróżnić się wśród konkurencji i zdobyć nowych kupujących, zadbaj o to, aby dostawca płatności zaoferował taką usługę.
Moduł płatności powinien być przyjazny nie tylko kupującym, ale również sprzedającemu. Prosta i szybka instalacja, gotowe moduły do sklepów, wsparcie przy wdrożeniu, obsługa klienta 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku? Zdecydowanie tak!