Jak wpływać na lojalizację klientów i sprzedawać więcej?

Badania dotyczące polityki sprzedażowej firm wskazują, że utrzymywanie stałych klientów bywa nawet 20 - 25 razy tańsze niż pozyskiwanie nowych kupujących. Zbudowanie grupy lojalnych klientów jest szczególnie ważne m.in. dla firm, które rozpoczynają działalność lub funkcjonują na bardzo konkurencyjnym rynku. Takie przedsiębiorstwa (podobnie jak inne firmy) mają do dyspozycji różne rozwiązania pozytywnie wpływające na tzw. lojalizację klientów. Postanowiliśmy przedstawić kilka dostępnych opcji.

Sprzedaż wiązana sprawdza się nie tylko w bankach

Z problemem dotyczącym lojalności klientów obecnie zmaga się wiele branż. Niektóre z nich stosują ciekawe sposoby mające na celu lojalizację (przywiązanie) klienta. Przykładem są banki, które chętnie korzystają ze sprzedaży wiązanej (tzw. cross - sellingu). Jednoczesne oferowanie klientom kilku komplementarnych usług (często po obniżonej cenie), nie tylko pozytywnie wpływa na wartość sprzedaży. Marketingowcy już dawno zauważyli, że klient posiadający kilka usług z tej samej firmy jest mniej skłonny do rezygnacji. Nie każda firma ze względu na specyfikę swojej działalności może skutecznie stosować cross - selling. Niemniej jednak warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem.

Subskrypcje i pakiety usług to kolejny ciekawy pomysł

Inny sposób „przywiązania” do siebie klienta polega na przygotowaniu oferty, która jest korzystna pod względem cenowym, ale przewiduje dłuższy okres świadczenia usługi. Dobrym przykładem są roczne subskrypcje różnego rodzaju usług internetowych. Sklepy online też mogą zaoferować ofertę subskrypcyjną dotyczącą np. darmowej lub tańszej dostawy przez określony okres. Takie rozwiązanie zachęci do regularnych zakupów (podobnie jak tańsza sprzedaż produktów w pakietach).



Stała komunikacja stanowi bardzo ważną kwestię

Specjaliści zajmujący się tematem lojalizacji zwracają uwagę na znaczenie, jakie w praktyce ma stała komunikacja z klientami. Ciekawym rozwiązaniem pozwalającym na taką komunikację są coraz popularniejsze chatboty. Tacy automatyczni doradcy mogą być dostępni przez 24 godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu. Powinni oni zapewniać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Warto pamiętać, że nowy klient, który otrzymał dobrą i szybką odpowiedź na swoje pytanie będzie bardziej skłonny do ponownego zakupu produktu lub usługi.

Stała komunikacja jest ważna również w kontekście informowania klientów o różnego rodzaju rabatach, przecenach, programach lojalnościowych oraz akcjach promocyjnych. Do dostarczania takich informacji mogą posłużyć newslettery, posty z mediów społecznościowych, a nawet powiadomienia SMS w sklepie internetowym . Przedsiębiorca nie powinien jednak przesadzać z częstotliwością takich promocyjnych komunikatów. W przeciwnym razie, klient może się bowiem poczuć zirytowany i zażądać usunięcia swoich danych kontaktowych.

Warto pamiętać, że wzmianki o promocjach mogą zostać umieszczone również w wiadomościach dotyczących aktualnego zamówienia.


WRÓĆ DO BLOGA

19   VIII
2019

Zapraszamy na Retail Challenge Poland

Zapraszamy na Retail Challenge Poland
19   VIII
2019

Forum Retail Channels 360

Zapraszamy na Forum Retail Channels 360.
19   VIII
2019

Commerce Transformation Days

Zapraszamy na Commerce Transformation Days.