Wybierając bramkę płatności, należy wziąć pod uwagę zasadnicze kryteria, jakimi są koszty, obsługiwane metody płatności oraz łatwość integracji z Twoim sklepem internetowym. Celem jest nie tylko zapewnienie szerokiego zakresu opcji płatniczych, ale również zagwarantowanie płynności i bezpieczeństwa każdej transakcji. Dowiedz się, jakie kroki podjąć, aby wybrać bramkę płatniczą, która będzie wspierać Twój e-commerce w osiąganiu zamierzonych celów.
Bramka płatności dopasowana do Twojego biznesu
Jak działa bramka płatności Przelewy24 możesz przekonać się, korzystając z testowej formatki płatności dostępnej w zakładce "Oferta" na stronie głównej. W wersji demo możesz sprawdzić, jakie metody płatności są obsługiwane i jak przebiega proces płatności przy wykorzystaniu każdej z nich, np. na jakie strony zewnętrzne zostaniesz przekierowany. Możesz także przyjrzeć się interfejsowi samej bramki. Choć bardzo prawdopodobne, że jako klient już się z nim spotkałeś — Przelewy24 to bowiem największy operator płatności online w Polsce, z którego usług korzysta ponad 300 tys. Partnerów.
Jak możesz się przekonać, bramka umożliwia dokonywanie szybkich płatności różnymi metodami, takimi jak karty płatnicze, przelewy online, BLIK i inne. Dzięki temu klienci, mając do wyboru różne metody płatności, są bardziej skłonni do zakupów. Co więcej, korzystanie z tych opcji jest intuicyjne, a przez to proces zakupu jest mniej czasochłonny.
Implementacja bramki płatności to także korzyść dla Ciebie. Efektem może być nie tylko wyższa konwersja sprzedaży, ale też automatyzacja procesów. Bramka płatności automatyzuje wiele procesów związanych z transakcjami, takich jak potwierdzenia płatności. Tym samym zmniejsza się ryzyko błędów i oszczędza czas konieczny na obsługę wpłat.
Poznaj wszystkie metody płatności dostępne w Przelewy24
Jak wdrożyć bramkę płatności Przelewy24?
Bramkę płatności można w kilku krokach zintegrować z systemem zarządzania sklepem:
- Krok 1: Aby aktywować płatności Przelewy24, musisz dokonać rejestracji poprzez wypełnienie formularza. Następnie mailowo otrzymasz link aktywacyjny i zostaniesz poproszony/a o wykonanie przelewu weryfikacyjnego oraz uzupełnienie dokumentacji. Całość tego procesu dzieje się online, a wszystkie dokumenty rejestracyjne są dostępne w zakładce „Do pobrania”.
- Krok 2: Miej na uwadze, że Twój sklep będzie musiał przejść weryfikację. Sprawdzone zostanie m.in. czy na stronie są zapisy dotyczące polityki prywatności oraz regulamin sklepu albo, czy oferowane produkty są zgodne z zapisami umowy (jest w niej punkt dotyczący tego, że dobra i usługi oferowane w portalu nie naruszają przepisów prawa, dobrych obyczajów, zasad współżycia społecznego i praw osób trzecich). Poddane ocenie zostanie także to, czy po przejściu do koszyka zakupowego, w formularzu zamówienia są widoczne i możliwe do zaznaczenia check boxy dotyczące akceptacji regulaminu i zapoznania się z zasadami prywatności.
- Krok 3: Gdy sklep pozytywnie przejdzie weryfikację, z zakładki „Do pobrania” możesz pobrać gotowe wtyczki dla różnego oprogramowania: Shopify, Prestashop, Magento czy WooCommerce lub skorzystać z API Przelewy24, aby uzyskać dostęp do wszystkich usług oferowanych przez system w przypadku własnego rozwiązania sklepowego. Aby uzyskać dostęp do API Przelewy24, w pierwszej kolejności załóż konto w Panelu Administracyjnym P24. Po dokonanej rejestracji, przez panel administracyjny możesz śledzić stan swojego konta, wszystkich płatności klientów oraz wykonanych zwrotów na bieżąco.
- Krok 4: Do pobrania są również instrukcje instalacji i konfiguracji wtyczek dla konkretnego oprogramowania.
- Krok 5: Do konfiguracji bramki na stronie sklepu potrzebne będą też nr ID, klucz CRC i opcjonalnie — klucz API. Numer ID znajdziesz w mailu „Ważne informacje” wysyłanym po rejestracji konta w serwisie Przelewy24. Stanowi on także login do panelu Przelewy24. Klucz CRC i klucz API są dostępne w panelu Przelewy24 (dla zalogowanych użytkowników: zakładka „Moje dane” / „Ustawienia” / „Dane API i konfiguracja”).
- Krok 6: Na końcu wróć do koszyka na swojej stronie internetowej i sprawdź, czy nowa metoda płatności została dodana.
White Label — wdrożenie płatności bezpośrednio w sklepie
Jeśli chcesz skrócić ścieżkę płatności i wdrożyć możliwość płacenia za zakupy bezpośrednio w Twojej witrynie (z pominięciem przekierowania do formatki płatniczej), skorzystaj z rozwiązania White Label. Jest to najbardziej zaawansowany model integracji modułu płatności, który jednocześnie daje większe możliwości personalizacji niż bramka płatnicza. To Ty decydujesz o jego wyglądzie, możesz np. wstawić logo swojej firmy albo dostosować kolorystykę do kolorystyki dominującej w sklepie. Klient, dokonując płatności, cały czas pozostaje na Twojej stronie, przez co nie rozprasza się i ma poczucie obcowania z marką.
Rozwiązanie to rekomenduje się większym sklepom internetowym. Dlaczego? Wymaga ono bowiem przeprowadzenia bardziej zaawansowanych prac programistycznych na podstawie dostarczonej przez Przelewy24 dokumentacji API.
Ile kosztuje wdrożenie bramki płatności w sklepie internetowym?
Rejestracja w systemie Przelewy24 jest bezpłatna. Nie są także pobierane opłaty za miesięczny abonament, integrację systemu płatniczego ani pierwszą wypłatę środków na rachunek w banku polskim w danym dniu. Odpłatna jest aktywacja konta, która wynosi 59 zł. Co ważne — kwota ta podlega zwrotowi, jeśli w ciągu pierwszych dwóch miesięcy współpracy zostanie zrealizowane 10 transakcji.
Gdy z bramki płatności w sklepie internetowym zaczną korzystać klienci, od każdej transakcji zostanie pobrana prowizja. Jej wysokość — w zależności od użytej metody płatności — jest ujęta w tabeli opłat i prowizji. Jeśli jednak Twój sklep internetowy cieszy się dużą popularnością i przyciąga tysiące klientów, możesz negocjować indywidualne warunki. Wówczas w umowie, zamiast standardowych stawek, mogą pojawić się personalizowane zapisy.