Sprzedaż na raty to prosty sposób na przyciągnięcie dodatkowych klientów. Dzięki temu rozwiązaniu klient może od razu otrzymać zamówiony towar, ale nie musi za niego płacić w momencie zawierania transakcji. Zakup może spłacić w wygodnych, comiesięcznych ratach. Sprawdź, jak sprzedawać na raty w sklepie internetowym.
Płatności ratalne – dlaczego warto je udostępnić klientom?
Jeszcze do niedawna zakupy na raty kojarzyły się klientom z koniecznością dopełnienia wielu papierowych formalności. Przez to cały proces był uciążliwy i zajmował sporo czasu. Płatności ratalne, które można obecnie wprowadzić do sklepu internetowego, są o wiele wygodniejsze. Samo zawarcie transakcji zajmuje nie więcej niż kilkanaście minut. Nic więc dziwnego, że sporo klientów korzysta z tego rozwiązania. Dlaczego warto udostępnić klientom płatności ratalne?
- Rosnąca popularność
Zakupy na raty stają się coraz powszechniejsze. Jak wynika z raportu Mastercard 2021 „Breaking down Installments: Making sense of Buy Now, Pay Later”, ponad połowa klientów e-commerce rozważa zakupy na raty. To ogromna grupa osób, do której warto dotrzeć ze swoją ofertą.
- Zwiększenie sprzedaży
Dzięki płatnościom ratalnym klient może kupić produkt, którego realnie potrzebuje, nie ograniczając się jedynie do produktów, na które aktualnie ma środki. To sprawia, że jest w stanie wydać więcej, często nawet o kilkadziesiąt procent.
- Poprawienie reputacji firmy
Sklep, który udostępnia płatności ratalne, musi współpracować z bankiem. Żeby było to możliwe, musi spełnić szereg warunków formalnych. To jasny sygnał dla klienta, że taki sklep jest godny zaufania.
- Zachęcenie nowych klientów
Płatności ratalne przyciągną nowych klientów, którzy zachęceni możliwością spłaty należności w ratach, chętniej zdecydują się na zakupy.
Sprzedaż na raty – dostępne rozwiązania
Klienci, którzy nie chcą lub nie mogą przeznaczyć całej kwoty na zakup produktu za jednym razem, chętnie korzystają z zakupów na raty lub płatności odroczonych. Zastanawiasz się nad wprowadzeniem płatności ratalnych w swoim sklepie? Sprawdź, z jakich rozwiązań możesz skorzystać.
- E-raty
Za pomocą e-rat można zrealizować transakcję na kwotę do 10 000 zł. Dopełnienie wszelkich formalności zajmuje ok. 15 minut i odbywa się online. Płatność można rozłożyć na raty od 3 do 36 miesięcy.
- Płatności odroczone
Płatności odroczone to PayPo i Twisto. Polegają na odroczeniu płatności klienta o 30 dni (w PayPo) lub nawet 45 dni (w przypadku Twisto), bez dodatkowych kosztów. Klient może spłacić zobowiązanie w całości lub rozłożyć je na wygodne raty. Może to zrobić bez dodatkowej weryfikacji.
- P24NOW
P24NOW to limit odnawialny za zakupy w sklepach internetowych (rozwiązanie jest dostępne tylko w Przelewy24). Kupujący sam decyduje, w jaki sposób chce zapłacić za kupione produkty: w wygodnych ratach czy w formie płatności odroczonej (nawet do 54 dni). Ty otrzymujesz pieniądze od razu, nie musisz się wiec martwić o rentowność biznesu.
Zobacz też inne rozwiązania płatnicze.
Jak sprzedawać na raty w sklepie internetowym?
Sprzedaż na raty może pomóc w przyciągnięciu nowych klientów. Sprawdź, co musisz zrobić, żeby zacząć sprzedawać na raty w swoim sklepie internetowym.
1. Wybierz dostawcę usługi
Wybierz dostawcę, który oferuje płatności ratalne dla sklepów internetowych. U nas możesz skorzystać z e-rat, a także płatności odroczonych oraz P24NOW.
2. Zintegruj dostawcę płatności ratalnych ze swoim sklepem
Zintegruj wybranego dostawcę płatności z platformą swojego sklepu internetowego. To zazwyczaj wymaga instalacji specjalnego modułu lub wtyczki dostarczonej przez dostawcę.
3. Ustal warunki ratalne
Określ, jakie warunki ratalne chcesz oferować klientom. To może obejmować ilość rat, wysokość opłat wstępnych, oprocentowanie, częstotliwość spłat itp.
4. Udostępnij informacje o płatnościach ratalnych
Jasno informuj klientów o możliwości płatności na raty na swojej stronie internetowej. Możesz umieścić te informacje na stronie głównej, na stronie produktu i w koszyku zakupowym.
5. Obsługuj transakcje
Kiedy klienci dokonają zakupu na raty, upewnij się, że wszystkie transakcje są obsługiwane zgodnie z umową zawartą z dostawcą płatności ratalnych.Nie zapomnij o zapewnieniu swoim klientom odpowiedniego wsparcia – odpowiadaj na ich pytania i pomagaj, w razie pojawienia się trudności z przeprowadzeniem transakcji.
Zobacz też inne metody płatności.
Zakupy na raty stają się coraz popularniejsze. To rozwiązanie, które warto wdrożyć w sklepie internetowym. Taki rodzaj płatności sprawdzi się w przypadku tańszych, jak i droższych produktów i może przyczynić się do wzrostu sprzedaży.