Jak język komunikacji wpływa na sprzedaż?

W bardzo wielu branżach mamy do czynienia z globalną i wzmożoną konkurencją. Takie warunki sprawiają, że sama jakość produktu lub usługi (często podobna jak u konkurentów) nie wystarcza do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. O dobrych wynikach może natomiast przesądzić sposób komunikowania się z klientem. Właściwy język komunikacji jest ważny nie tylko dla osób prowadzących bezpośrednią sprzedaż. Odpowiednie rozwiązania dotyczące sposobu komunikacji z klientami powinny stosować również wszelkiego rodzaju strony, sklepy oraz serwisy internetowe.

Język korzyści musi uwzględniać potrzeby kupującego

W kontekście komunikacji z klientami (nie tylko internetowej), często pojawia się określenie „język korzyści”. Pod tym pojęciem kryje się sposób komunikowania z klientami wskazujący ich korzyści w razie zakupu. Język korzyści nie ogranicza się tylko do prezentacji konkretnych cech jakiegoś produktu lub usługi. Cecha produktu/usługi stanowi bowiem tylko jeden ze składników właściwego opisu. Opiera się on na schemacie „produkt/usługa - cecha - zaleta - korzyść dla klienta”. Stosowanie języka korzyści jest szczególnie efektywne, jeżeli dany klient wcześniej nie spotkał się z podobnym produktem lub usługą. W takim przypadku sam opis cech lub danych technicznych na pewno nie będzie wystarczający. Przykładowo firma oferująca płatności online bez przewalutowania powinna wytłumaczyć nowemu klientowi, dlaczego zyska on wybierając taką usługę. Dobre wrażenie robią wszelkie konkretne informacje dotyczące poziomu oszczędności lub korzyści.



Blog pomaga firmie w budowaniu wizerunku eksperta

Wielu klientów słabo orientuje się w specyfice produktów lub usług oferowanych przez sprzedawcę. Trudno oczekiwać, że takie osoby (często bardzo zapracowane) przed zakupem poświęcą sporo czasu na zapoznanie się ze szczegółami technicznymi produktu lub warunkami usługi. Niewiedza potencjalnego klienta będzie dla niego mniej kłopotliwa jeżeli odczuje, że ma do czynienia ze specjalistą. Budowaniu wizerunku sprzedawcy - specjalisty służą różnego rodzaju blogi odpowiadające na praktyczne pytania. Takie rozwiązanie wykorzystują np. sklepy internetowe. Czasem może się okazać, że bardziej od bloga potrzebne jest swoiste kompendium wiedzy na temat danej kategorii produktów lub usług.



Czat online może zwiększyć zaufanie do sprzedawcy

Dzięki nowoczesnym technologiom coraz więcej firm prezentujących swoją ofertę online może korzystać z różnego rodzaju czatów. To rozwiązanie zwiększa wiarygodność sprzedawcy (pod warunkiem, że może on zapewnić internautom szybkie i konkretne odpowiedzi). Niezależnie od czatu, na stronie internetowej można umieścić także odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania (tzw. F.A.Q.).

WRÓĆ DO BLOGA

2   XII
2019

Raport „Płatności Cyfrowe 2019”

Jako jeden z partnerów tej publikacji, zachęcamy do sprawdzenia bieżących trendów w świecie e-zakupów oraz opinii konsumentów nt. płatności online.
2   XII
2019

Rozmowa z Jackiem Kineckim

Zapraszamy na rozmowę z Dyrektorem ds. Sprzedaży i Marketingu Przelewy24, Jackiem Kineckim.
8   XI
2019

Bank Millennium i eurobank łączą siły

Planowane prace nad połączeniem systemów obu banków od 8 listopada (piątek) od godz. 18:00 do późnych godzin wieczornych 11 listopada 2019 r.