Różnorodność dostępnych metod płatności to element podnoszący efektywność sprzedaży online. BLIK jest aktualnie jednym z najbardziej popularnych sposobów opłacania zamówienia w e-commerce. Oferuje możliwość szybkiego i bezpiecznego przeprowadzenia transakcji. Zaoferowanie tej metody znacząco zwiększy komfort i satysfakcję klientów. W tym artykule przedstawimy, jak zintegrować płatność BLIK ze stroną internetową, krok po kroku.
BLIK: 8 lat na rynku
BLIK to polski system płatności mobilnych, który został wprowadzony na rynek w 2015 roku. Jest to unikalne rozwiązanie, które umożliwia dokonywanie szybkich i bezpiecznych transakcji bez konieczności używania karty płatniczej lub danych do logowania do banku. Dodatkowo płatności BLIK są obsługiwane przez większość polskich banków, co oznacza, że sklepy online mogą dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. BLIK działa poprzez generowanie jednorazowego, sześciocyfrowego kodu, który użytkownik wprowadza podczas procesu płatności, aby autoryzować transakcję. Ale to tylko jedna z możliwości – z biegiem czasu pojawiły się kolejne przyjazne użytkownikom funkcjonalności.
Jedną z nich jest dostępne w Przelewy24 rozwiązanie OneClick, które skraca finalizację płatności. Przy pierwszym zamówieniu w danym sklepie internetowym, po wpisaniu 6-cyfrowego kodu BLIK i zatwierdzeniu transakcji, system wyświetli zapytanie, czy zapamiętać sklep. Jeśli użytkownik wyrazi zgodę, kolejne zakupy w tym sklepie zatwierdzi jednym kliknięciem, bez konieczności wpisywania kodu.
Płatności powtarzalne (cykliczne) to inny ciekawy sposób wdrożenia BLIK-a. Sprawdza się w przypadku usług abonamentowych, płatności ratalnych czy subskrypcji. Poniżej w artykule rozwiniemy ten temat.
BLIK w liczbach
Od momentu powstania, BLIK zyskał duże uznanie wśród polskich użytkowników. Według danych Polskiego Standardu Płatności, właściciela marki BLIK, w 2022 roku liczba jego użytkowników przekroczyła 12 mln. Co więcej, liczba transakcji przeprowadzanych za pomocą BLIK-a regularnie rośnie – w 2022 roku wykonano ich ponad 1,2 mld. W zeszłym roku w samym e-commerce BLIK-iem zapłacono aż 714,2 mln razy.
Płatność BLIK-iem w internecie
Płacenie BLIK-iem w internecie to szybki i wygodny sposób realizacji transakcji, ale co równie ważne – także bezpieczny. Kod, który użytkownik generuje w aplikacji swojego banku, jest unikalny, ważny tylko przez kilka minut, co ogranicza ryzyko fraudów.
Jak wdrożyć płatność BLIK na stronę internetową?
Przed rozpoczęciem współpracy z operatorem płatności, takim jak Przelewy24, należy przygotować regulamin i politykę prywatności e-sklepu. Dokumenty te powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami, w tym z RODO, a także odzwierciedlać sposób działania sklepu i obsługi transakcji.
Rejestracja konta w Przelewy24
Uruchomienie płatności Przelewy24 to prosty oraz szybki proces, który rozpoczyna się od rejestracji konta i obejmuje kilka etapów.
1. Formularz online
Pierwszym krokiem jest wypełnienie formularza online na stronie Przelewy24. Podajesz w nim dane kontaktowe oraz informacje o sklepie internetowym. Po akceptacji umowy następuje aktywacja konta.
2. Weryfikacja
Pierwszym krokiem jest wypełnienie formularza online na stronie Przelewy24. Podajesz w nim dane kontaktowe oraz informacje o sklepie internetowym. Po akceptacji umowy następuje aktywacja konta.
3. Instalacja
Ostatnim etapem jest wdrożenie płatności w e-sklepie. Dzięki dostępnym modułom oraz dokumentacji technicznej proces ten jest łatwy nawet dla osób bez zaawansowanych umiejętności technicznych.
Płatność BLIK-iem w sklepie internetowym
Dla klientów e-commerce BLIK to opcja, która eliminuje konieczność wpisywania danych karty kredytowej lub korzystania z systemu bankowości online. Dla sklepów integracja z BLIK-iem oznacza dostosowywanie się do rosnącej popularności płatności mobilnych. Ponadto BLIK ma niski poziom odrzuceń transakcji, a to już tylko krok do zwiększenia konwersji.
Integracja BLIK-a z platformą e-commerce w ramach Przelewy24 jest prosta i bezproblemowa, m.in. za sprawą gotowych modułów dostępnych na stronie internetowej w zakładce „Do pobrania”. Płatności Przelewy24 można udostępnić na stronie także dzięki dedykowanemu API.
Modele wdrożenia płatności BLIK
Jak wspomnieliśmy, istnieje kilka sposobów zaoferowania płatności BLIK w sklepie internetowym. E-commerce’y mają do dyspozycji cztery możliwości wdrożenia BLIK-a. Są to:
- formatka płatnicza, z której następuje przekierowanie na stronę eblik.pl – to na niej Twój klient zostanie poproszony o przepisanie/ skopiowanie kodu BLIK z aplikacji bankowej na stronę oraz o zatwierdzenie transakcji PIN-em w aplikacji;
- LVL0 – płatność bezpośrednio w sklepie. Oznacza to, że klient zapłaci na Twojej stronie, bez przekierowania na formatkę płatniczą Przelewy24 i stronę Blika;
- OneClick – rozwiązanie polecane szczególnie tym sklepom, w których ze względu na specyfikę produktów zakupy robi się często (gdy klient doda Twój sklep do zapamiętanych, będzie mógł płacić bez podawania kodu – wystarczy, że zatwierdzi transakcję jednym kliknięciem),
- BLIK cykliczny – funkcjonalność systemu BLIK, która umożliwia automatyczne przeprowadzanie transakcji w ustalonych odstępach czasu. Dzięki temu użytkownik może ustawić płatności za abonamenty na platformach streamingowych, usługi telekomunikacyjne, subskrypcje aplikacji czy inne regularne opłaty.
W sklepie demo Przelewy24 można sprawdzić, jak działają one w praktyce.
Eksperci Przelewy24 chętnie pomogą wybrać model wdrożenia dopasowany do specyfiki Twojej branży, aby zapewnić wyższą konwersję.
Płatność BLIK-iem w internecie – podsumowanie
Wdrożenie płatności BLIK w sklepie internetowym ma wiele zalet: bezpieczeństwo i szybkość transakcji, łatwość integracji, stały wzrost użytkowników. Włączenie tej metody płatności jest dzisiaj koniecznością i ważnym krokiem w kierunku zwiększenia komfortu ioraz satysfakcji klientów Twojego e-sklepu.