IVR – czym jest?

Kontakt z klientem ma kluczowe znaczenie w budowaniu relacji i wzbudzaniu zaufania. Dlatego wszędzie tam, gdzie niezbędne jest połączenie telefoniczne warto zastosować system, który usprawni komunikację, połączy z odpowiednim działem, a numer nigdy nie będzie zajęty. Takie rozwiązanie oferuje IVR (Interactive Voice Response), czyli interaktywna odpowiedź głosowa.

System komunikacyjny, dzięki któremu dzwoniący otrzymuje interaktywną obsługę to doskonała opcja dla firm opartych na częstym kontakcie z klientem. IVR pozwala na zautomatyzowanie pierwszego kontaktu poprzez zastosowanie komunikatów głosowych odtwarzanych w odpowiedzi na pytania dzwoniącego. Dzięki temu możemy znacznie usprawnić wstępną analizę problemu lub zagadnienia bez obecności konsultanta czy sekretarki.



Jak działa IVR?

System jest bardzo instynktowny i prosty w użytkowaniu. Dzwoniący po wybraniu numeru udostępnionego przez firmę otrzymuje komunikat powitalny, a następnie komunikaty głosowe, pozwalające na połączenie się z konkretnym działem. Klient wybiera poszukiwane zagadnienie na klawiaturze tonowej. Dodatkowo poprzez IVR można zapytać dzwoniącego w jakim języku chce zostać obsłużony, zweryfikować jego tożsamość poprzez podanie numeru lub hasła czy dostęp do wybranych z baz danych informacji. Popularnymi przykładami zastosowania aplikacji IVR jest bankowość telefoniczna, telemarketing, systemy obsługi kart czy firmy oferujące obsługę lub pomoc 24/7. System bardzo często stosowany jest w bankowości (płatność elektroniczna) oraz w płatnościach mobilnych podczas zakupu biletów, sprzedaży online czy rezerwacjach.

IVR dla płatności bezgotówkowych

Jednym ze sposobów wykorzystania IVR jest funkcja płatności kartą przez telefon .Co istotne, operacje można dokonywać bez dostępu do internetu, bezpiecznie i z zachowaniem prywatności. Do przeprowadzenia transakcji potrzebujemy jedynie telefonu oraz karty płatniczej. Klient dzwoni pod podany numer, aby zamówić i zapłacić za towar czy usługę. Podczas rozmowy z operatorem lub konsultantem zostaje przekierowany do systemu IVR, w którym jest proszony o podanie danych znajdujących się na karcie za pomocą klawiatury w telefonie. Może to być numer karty, jej data ważności oraz trzycyfrowy kod, znajdujący się na odwrocie. Po wprowadzeniu danych transakcja zostaje przesyłana do autoryzacji. System pozwala także całkowicie zrezygnować z obecności operatora podczas rozmowy i od początku kontakt prowadzony jest w menu systemu IVR, gdzie klient samodzielnie się loguje, wybiera produkt, a następnie opłaca transakcję. Po dokonaniu autoryzacji możliwe jest wysłanie komunikatu do klienta z informacją potwierdzającą dokonanie przelewu.

Zalety systemu IVR:

• Dostępność

Klient może skorzystać z oferty o każdej porze i w każdy miejscu. Wystarczy, że dysponuje telefonem oraz kartą płatniczą, aby zatwierdzić płatność elektroniczną.

• Łatwość i szybkość obsługi

Połączenia za pomocą IVR są szybkie i bezproblemowe, nie powodują „kolejek” na linii, a wybór poszczególnych opcji przebiega bezproblemowo i instynktownie.

• Skrócony czas obsługi klienta

Czas załatwienia sprawy znacznie się skraca ponieważ w całości przejmuje ją system IVR lub „dzieli się” z operatorem tylko w niektórych kwestiach.

• Brak konieczności dostępu do internetu

Płatność elektroniczna zazwyczaj odbywa się poprzez internet i dostęp do sieci jest niezbędny. W przypadku IVR wystarczy jedynie telefon.

• Przelew w 1 dzień

Pieniądze po autoryzacji transakcji automatycznie przesyłane są na konto, co sprawia, że obieg pieniądza odbywa się do 1 dnia roboczego.

WRÓĆ DO BLOGA

16   IX
2019

Phishing w 2019 - jak z nim walczyć i się przed nim ustrzec?

Współcześnie największym problemem, z którym borykają się internauci korzystający z dóbr nowoczesności jest phishing. Warto wiedzieć, że można się od tego ustrzec.
13   IX
2019

Dyrektywa PSD2 - w jaki sposób wpłynie na bankowość elektroniczną? Prognozy na III kwartał 2019

Banki mające w swojej ofercie bankowość elektroniczną coraz głośniej mówią o tym, że 20 grudnia 2018 r. w życie weszła dyrektywa PSD2, która wprowadzi na rynek usług finansowych szereg zmian. III kwartał 2019 roku, a dokładniej 14 września br., to kolejne zmiany, których wprowadzenie ona zakłada.
13   IX
2019

krem de la krem – poczuj miętę do natury!

kremdelakrem.pl to internetowy sklep, w którym możesz wybierać wyłącznie spośród naturalnych, bezpiecznych dla skóry kosmetyków.