Ile kosztują płatności online?

Handel internetowy intensywnie się rozwija. Tylko w Polsce rynek e-commerce wyceniany jest dziś na blisko 40 mld złotych. Ewoluują również potrzeby klientów, którzy oczekują natychmiastowej realizacji transakcji. By tym potrzebom sprostać, sprzedawcy coraz częściej wdrażają nowoczesne systemy płatności internetowych. Ile tak naprawdę kosztują szybkie i wygodne płatności online?

Szybkie przelewy internetowe – korzyści

Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na wdrożenie szybkich przelewów online. To zupełnie zrozumiałe – klienci darzą je zaufaniem i chętnie z nich korzystają. By wdrożyć taki system w swoim sklepie, przedsiębiorcy podejmują współpracę z firmami obsługującymi szybkie przelewy online. Oznacza to szereg korzyści. Przede wszystkim, dzięki szybkim przelewom zamówienia najczęściej zostają opłacone od razu, a przelewy automatycznie ulegają zaksięgowaniu w systemie księgowym. Sprzedawca może zatem zacząć realizować zamówienie natychmiast, co pozytywnie wpływa na satysfakcję i doświadczenie zakupowe klienta. Jeżeli zdarzają się jakieś opóźnienia w przetwarzaniu transakcji, można sprawdzić jej aktualny status w systemie. Szybkie przelewy internetowe to także wygoda dla klienta. Dzięki nim może on zapłacić za zakupy z góry, nie obawiając się, że wydłuży to czas realizacji zamówienia. Nie musi również ręcznie wpisywać kwoty przelewu i danych sprzedawcy. Jedyne, co trzeba zrobić, to zalogować się na stronie banku i wpisać kod potwierdzający przelew. Pozostałe czynności dokonują się automatycznie.



Ile to kosztuje?

Choć korzystanie z systemu płatności internetowych jest bardzo wygodne, wiąże się z kosztami, które w większości przypadków leżą po stronie sprzedawcy. Decydując się na współpracę z bramką obsługującą system płatności, przedsiębiorca zapłaci prowizję wynoszącą pewien procent od wartości każdej zrealizowanej transakcji. W zależności od firmy, z której usług skorzysta, zapłaci prowizję za e-transfer, e-przelew i płatność kartą. Prowizja zwykle wynosi od 1,5% do 3%. Niektóre systemy, np. Przelewy24 umożliwiają negocjację stawek, co pozwala klientom sporo zaoszczędzić. W przeciwieństwie do konkurencyjnych systemów, system Przelewy24 nie pobiera również opłaty aktywacyjnej (wynoszącej zwykle od 10 do nawet 200 złotych) i opłaty stałej (opiewającej na nawet kilkadziesiąt groszy od każdej realizowanej transakcji!) Przed ostateczną decyzją należy również upewnić się, jakie rodzaje kart płatniczych obsługuje dany system oraz czy jest zintegrowany z systemem PayPal i wtyczką WooCommerce. Nie bez znaczenia pozostaje także opłata za wypłatę – niektóre systemy umożliwiają dokonywanie dowolnej liczby wypłat w miesiącu za darmo, a w innych ta liczba jest ograniczona.



Co zamiast szybkich płatności online?

Szybkie przelewy i płatności BLIK cieszą się coraz większym zaufaniem klientów. Prawdopodobne jest, że już wkrótce zaczną wypierać płatności kartą, a także transakcje realizowane tradycyjnym przelewem bankowym. Ten, ze względu na długi czas księgowania i wydłużony okres realizacji transakcji, jest dziś wybierany rzadziej niż jeszcze kilka lat temu. Wciąż jednak pozostaje konkurencyjny dla szybkich płatności online i – co ważne – nie wiąże się z kosztami ponoszonymi przez sprzedawcę.



Szybkie płatności online jeszcze niedawno należały do nowoczesnych udogodnień, a dziś stają się obowiązującym standardem. Wśród dostępnej oferty dostawców można znaleźć idealne rozwiązanie dla swojego biznesu. Wcześniej jednak powinno się dokładnie przeanalizować potrzeby branży oraz szczegółowo zapoznać się z przedstawioną ofertą. Pozwoli to uniknąć dodatkowych opłat i wybrać najlepszą propozycję dla swojego sklepu.

Marketing Przelewy24

WRÓĆ DO BLOGA

16   VIII
2018

Butik Ladit partnerem Przelewy24

Ladit oferuje ubrania, torebki i plecaki uznanych producentów.
16   VIII
2018

One click payment – zalety

Czym są płatności w systemie One Click Payment i w jaki sposób ułatwiają życie klientom?
14   VIII
2018

Czym jest Multichannel Commerce?

Na czym dokładnie polega to zjawisko i dlaczego we współczesnym świecie jest kluczowym czynnikiem warunkującym udaną sprzedaż?
© DialCom24 sp. z o.o. PayPro SA