Czy wiesz, że w Europie Środkowo-Wschodniej jest już ponad 100 mln tokenów Visa, a liczba transakcji z ich użyciem rośnie 4 razy szybciej, niż liczba wszystkich płatności Visa? Dodatkowo wykorzystanie tokenów przyczyniło się do 3-procentowego wzrostu zatwierdzonych transakcji i znacznego spadku oszustw przy płatnościach internetowych. Tylko co to ma wspólnego z Visa Mobile?

Tokeny śmiało mogą pretendować do miana technologii, która diametralnie zmienia oblicze e-commerce. To one odpowiadają za to, że robiąc zakupy w sklepie internetowym, zamiast podawania wrażliwych danych z karty kredytowej albo logowania się do banku, wystarczy podać swój numer telefonu. Tak, jak ma to miejsce przy płatnościach Visa Mobile. Bo za tym jednym z najnowszych rozwiązań płatniczych stoi właśnie tokenizacja.

Jak działa Visa Mobile?

Aby korzystać z rozwiązania Visa Mobile, należy być posiadaczem karty Visa oraz zainstalować aplikację Visa Mobile albo uruchomić odpowiednią funkcję w aplikacji bankowej. Tam trzeba dodać swoją kartę (albo kilka, jeśli ma się więcej niż jedną), a także podać swoje dane takie jak adres mailowy oraz numer telefonu.

To wystarczy, aby przy kolejnych transakcjach online móc wykonać płatność za pomocą Visa Mobile. Po wybraniu tego rozwiązania z listy dostępnych metod płatności i podaniu numeru telefonu pozostaje tylko potwierdzić operację na swoim urządzeniu mobilnym. Przypomina to autoryzowanie przelewu w aplikacji bankowej.

Za bezpieczeństwo takich transakcji odpowiadają właśnie tokeny, czyli dane karty zmienione w unikatowy, skomplikowany szyfr. Jak zapewnia Visa, tokeny dają pewność, że dane są możliwe do odczytu wyłącznie przez upoważnione podmioty.

Jakie korzyści Visa Mobile daje sprzedawcy?

Z punktu widzenia klientów, Visa Mobile to szansa na szybsze, prostsze i bezpieczniejsze zakupy. Każdorazowe podawanie imienia i nazwiska, numeru karty oraz kodu zabezpieczającego (CVV), dla tych, którzy kupują często, to krok, który z chęcią pominą. W przypadku nowej metody płatności od Visa, można o tym zapomnieć, bowiem ścieżka płatności została skrócona do minimum.

Zwrócić na nie uwagę powinni też ci, którzy nie lubią ograniczać się do zakupów wyłącznie w zasięgu swojego domowego Wi-Fi. Podając wyłącznie numer telefonu i potwierdzając transakcję w aplikacji, nawet dokonując transakcji w miejscu publicznym, nie trzeba martwić się o kradzież danych.

Również z punktu widzenia sprzedawcy wdrożenie w sklepie Visa Mobile może przynieść wiele korzyści. Warto zwrócić uwagę na takie aspekty tej metody płatności jak:

  • wzrost liczby zatwierdzonych transakcji — jak wynika z danych VisaNet z marca 2023 r., wzrost ten wynosi 3 proc. Współczynnik zatwierdzonych transakcji stokenizowanymi kartami Visa był wyższy niż wszystkich transakcji Visa;
  • mniej porzuconych koszyków — łatwość i szybkość finalizacji transakcji sprawia, że mniej klientów w ostatniej chwili porzuca koszyk z zakupami;
  • powracalność klientów — klienci, którzy zrobią zakupy w Twoim sklepie przy pomocy Visa Mobile, będą chętniej do niego wracać. Przy finalizowaniu transakcji nie muszą bowiem przechodzić procedury logowania do banku czy podawania wrażliwych danych. Dzięki temu łatwiej będzie Ci stworzyć społeczność stałych klientów, a ich udział w ogólnej liczbie kupujących zwiększy się;
  • ogromna popularność — w Europie Środkowo-Wschodniej tokenów Visa jest już ponad 100 mln i przewyższa liczbę fizycznych kart Visa. Porównując dane z grudnia 2021 i grudnia 2022, liczba transakcji z użyciem tokenów rosła 4 razy szybciej niż liczba wszystkich transakcji Visa. Klienci chętnie korzystają z tego rozwiązania i szukają sklepów internetowych, które je udostępniają;
  • bezpieczeństwo transakcji — jak wynika z danych przedstawionych przez Visa, spadek liczby oszustw w przypadku płatności bez fizycznej karty, w pierwszym kwartale 2023 roku wyniósł 30 proc. Ponadto przy płatnościach w oparciu o tokeny, wrażliwe dane kupujących przechowywane są w systemie Visa, a nie są udostępniane sprzedającemu, dzięki czemu nie trzeba obawiać się o wyciek tychże danych ze swojej bazy klientów;
  • rozwiązanie, za którym stoi jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych — Visa obecna jest na rynku od kilkudziesięciu lat i umożliwia transakcje w większości krajów na świecie.

Sprawdź inne bezpieczne skontaktuj się ze swoim opiekunem biznesowym. Jeśli jeszcze nie masz konta w Przelewy24, najpierw metody płatności, jakie oferują Przelewy24

Jak wdrożyć Visa Mobile w swoim sklepie internetowym?

Jeśli masz już konto w Przelewy24 i chcesz włączyć w swoim sklepie internetowym nową metodę płatności, jaką jest Visa Mobile, skontaktuj się ze swoim opiekunem biznesowym. Jeśli jeszcze nie masz konta w Przelewy24, najpierw zarejestruj się przez formularz online, a następnie zweryfikuj swoje konto.

Visa Mobile na liście metod płatności

Pierwszym sposobem na udostępnienie kupującym korzystania z Visa Mobile jest dodanie jej do listy metod płatności. Po wybraniu tej opcji kupujący zostanie poproszony o podanie swojego numeru telefonu połączonego z kontem Visa Mobile. Później będzie musiał jedynie potwierdzić transakcję na telefonie.

Brak przekierowań dzięki White Label

Jeśli chcesz, aby klient cały czas pozostawał w Twoim sklepie internetowym, a proces płatności nie odbywał się w nowym oknie, skorzystaj z rozwiązania płatniczego jakim jest White Label. Będzie ono doskonale współgrało z Visa Mobile, a cały proces płatności przebiegnie w Twojej witrynie lub aplikacji.

White Label to nie wszystko. Poznaj kolejne rozwiązania płatnicze.

Visa Mobile wyznacza trendy w płatnościach?

Jak pokazują raporty, takie jak „E-commerce w Polsce 2023”, szybkie przelewy przez serwisy płatności cieszą się coraz większą popularnością i coraz większym zaufaniem wśród konsumentów. Dotychczas skorzystało z nich niemal 70 proc. badanych robiących zakupy online. Rozwiązania takie jak Visa Mobile — dzięki swojej prostocie, bezpieczeństwu i wygodzie — sprawiają, że ten odsetek będzie rósł. Szybkie przelewy już teraz są niezbędnym narzędziem w arsenale każdego sklepu internetowego, bo nie tylko przyciągają nowych klientów, ale też budują ich lojalność.