Najważniejsze nagrody branży e-commerce zostały rozdane 09 listopada br. na gali, podczas wieczoru podsumowującego XI edycję Targów eHandlu w Warszawie. Konkurs mał na celu wyłonienie najlepszych firm, produktów i usług umożliwiających bądź wspomagających sprzedaż w Internecie. Nagrody główne i wyróżnienia przyznano na podstawie głosów Internautów oraz ponad 100-osobowego Jury. Wśród laureatów znaleźli się m.in.: Przelewy24, GetResponse i FreshMail.

Chętni do wzięcia udziału w konkursie zgłaszali swoje kandydatury w czterech wiodących kategoriach:
- Dostawcy. Kategoria skierowana do dostawców usług i produktów dla e-commerce. Obejmowała podkategorie takie, jak: operator płatności, platforma sklepowa, firma dostawcza, produkt wspierający customer support, rozwiązanie infrastrukturalne, debiut roku, aplikacja SAAS, itp.
- E-sklepy. Kategoria skierowana do firm prowadzących sprzedaż online. Wśród kategorii dla e-sklepów znalazły się: najbardziej ludzka strategia social media, najbardziej angażujące wykorzystanie video, nowatorskie wykorzystanie technologii mobilnych, ekspansja zagraniczna e-sklepu, itp.
- Agencje. Kategoria skierowana do agencji realizujących projekty dla e-commerce z podziałem na najlepszą agencję wdrożeniową/integracyjną i generującą sprzedaż.
- Osobowość. Kategoria dla osób oraz firm, które wniosły szczególny wkład w rozwój branży. Organizatorzy chcieli tu docenić innowatora roku, managera roku i osobę mającą szczególny wkład na rzecz rozwoju e-commerce.
WYNIKI KONKURSU:

Operator płatności
EKOMERS 2016: Przelewy24
Debiut roku - produkt/usługa
EKOMERS 2016: zapakuj.to
Debiut roku - aplikacja SaaS
EKOMERS 2016: feedink.com
Produkt/usługa wspierająca Customer Support
EKOMERS 2016: Thulium
Rozwiązanie wspierające zarządzanie biznesem internetowym
EKOMERS 2016: GetResponse
Rozwiązanie wspierające generowanie sprzedaży
EKOMERS 2016: FreshMail
Produkt / usługa wspierająca logistykę e-sklepu
EKOMERS 2016: zapakuj.to
Firma dostawcza
EKOMERS 2016: Ruch SA
Platforma/oprogramowanie sklepowe
EKOMERS 2016: IAI Shop (IAI SA)
Produkty, usługi wspierające międzynarodową ekspansję e-sklepów
EKOMERS 2016: GoGlobal24
Rozwiązania infrastrukturalne
EKOMERS 2016: EmailLabs
Najbardziej angażujące wykorzystanie video
EKOMERS 2016: Ogrodosfera
Najbardziej ludzka strategia w Social Mediach
EKOMERS 2016: mfind
Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży
EKOMERS 2016: Neckermann Podróże
Nowatorskie wykorzystanie technologii mobilnych
EKOMERS 2016: Choc&Play
Najlepsza strategia utrzymania klientów
EKOMERS 2016: ANSWEAR.COM
Ekspansja zagraniczna e-sklepu
EKOMERS 2016: ANSWEAR.COM
Najlepsza Agencja Wdrożeniowa/integracyjna
EKOMERS 2016: Divante Sp. z o.o.
Najlepsza agencja generująca sprzedaż
EKOMERS 2016: Sempai
Osobowości branży:
Innowator Roku: Michał Cortez
Specjalny wkład w rozwój branży eCommerce: Paweł Fornalski
Manager eCommerce Roku: Tomasz Nowiński
Pierwsza faza konkursu opierała się na internetowych głosach użytkowników uwierzytelnionych z poziomu konta na Facebooku. Podmioty, które uzyskały największą liczbę ważnych głosów, awansowały do rundy drugiej, w której Jury wyłoniło liderów wszystkich kategorii konkursowych. W skład rady wchodzili m.in:
Grzegorz Wójcik (e-Commerce Polska)
Paweł Fornalski (IAI)
Dorota Bachman (PWN Group)
Justyna Skorupska (Deloitte)
Justyna Dziegieć (L`Oréal)
Andrzej Langer (Harvard Business Review Polska)
Gratulujemy wszystkim Uczestnikom, Finalistom oraz Zwycięzcom!
Iga Mrowińska
PR & Marketing Specialist - Przelewy24