Skrót AML / z ang. Anti - Money Laundering / to zestaw procedur, regulacji i działań, które mają na celu przeciwdziałać praniu pieniędzy. PayPro S.A. jako spółka świadcząca usługi płatnicze ma obowiązek przestrzegania tych przepisów i prowadzenia niezbędnych działań, żeby zapobiec praniu pieniędzy. W Polsce kwestie AML reguluje ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Jednym z podstawowych obowiązków jakie nakłada ustawa na podmioty świadczące usługi płatnicze jest posiadanie aktualnych i nie budzących wątpliwości informacji o klientach tj. akceptantach korzystających z oferowanych usług. Dlatego też spółka PayPro S.A. jest zobowiązana posiadać aktualne:

  1. dokumenty tożsamości klientów,
  2. wszystkie wymagane prawem dokumenty rejestrowe, pozwolenia, licencje itp.,
  3. oświadczenia majątkowe w przypadku niektórych klientów,
  4. oceny stosunków gospodarczych i (stosownie do sytuacji) informacje na temat ich celu i zamierzonego charakteru.

W związku z tym, gdy dokumenty (np. dowód osobisty, paszport) tracą ważność, nastąpiła zmiana w zakresie stosunku gospodarczego (np. zmiana beneficjenta, zmiana siedziby, zmiana oferowanego asortymentu) lub upłynął okres od ostatniej weryfikacji klient proszony jest o dostarczenie Spółce aktualnych dokumentów, poświadczających zaistniałe zmiany.

Wszystkie działania, mające na celu posiadanie aktualnych informacji, podejmujemy zachowując najwyższe standardy bezpieczeństwa i poufności.

W przypadku, kiedy nie otrzymamy dokumentów i informacji które są niezbędne do wypełnienia ustawowego obowiązku posiadania przez PayPro S.A. aktualnych dokumentów, będziemy zmuszeni zastosować sankcje opisane w przepisach ustawy z dnia 1 marca 2018 roku. Sankcje te mogą dotyczyć m.in. ograniczenia dostępu do usług poprzez ich zablokowanie (np. przyjmowanie wpłat, wypłat), a nawet wypowiedzenia umowy.