Czy korzystanie z płatności mobilnych za pomocą zewnętrznych aplikacji na telefon jest bezpieczne?

Rosnąca popularność aplikacji, w których za zakupy lub usługi możemy zapłacić mobilnie budzi wiele kontrowersji. Z jednej strony to doskonałe udogodnienie, dostęp do szybkiego zakupu biletu, zamówienia posiłku czy skorzystania z transportu. Jednak użytkownik może zastanawiać się czy tego typu transakcje są bezpieczne i nie zwiększają ryzyka kradzieży danych.

Aplikacje mobilne wyrastają jak grzyby po deszczu, a Polacy z chęcią korzystają z ich dobrodziejstwa. Uber, pyszne.pl, Flixbus czy Viber to popularne i łatwe w użyciu aplikacje usprawniające codzienne życie. Zamówienie taksówki, dowóz jedzenia, zakup biletów na autobus lub pociąg, a także połączenia telefoniczne za granicę to usługi, które często są potrzebne tu i teraz. Dlatego możliwość opłacenia ich bezpośrednio poprzez szybki przelew, bez wpisywania dodatkowych danych to niezwykle wygodne, proste oraz funkcjonalne rozwiązanie. Aby zrealizować transakcję niezbędne jest posiadanie karty płatniczej, której numer, datę ważności i kod cvc wprowadzamy jednorazowo do aplikacji. Środki z konta pobierane są automatycznie po zatwierdzeniu płatności. Nie ma potrzeby każdorazowo wpisywać ponownie informacji z karty, zostaje ona zapamiętana w aplikacji. Naszym zadaniem jest jedynie zapewnienie środków na koncie, aby bez problemu w każdej chwili móc wykonać szybki przelew i skorzystać z usługi.



Czy aplikacje mobilne są bezpieczne?

Podając dane karty płatniczej możemy mieć obawy o ich bezpieczeństwo. Jeśli pamiętamy o podstawowych zasadach korzystania z takiej formy płatności nie mamy jednak czym się martwić. Informacje z karty umieszczane są w chmurze, na zabezpieczonych serwerach. Dzięki temu możemy mieć pewność, że są dobrze zabezpieczone i nie wpadną w ręce osób trzecich. Twórcy i właściciele aplikacji mobilnych przykładają bardzo dużo starań o to, aby dane były pod ścisłą ochroną. Każdy ewentualny atak to strata użytkowników i zysków. Pamiętajmy jednak, że my sami także powinniśmy zadbać o bezpieczeństwo naszej karty płatniczej. Warto wiedzieć jak i gdzie można wyłączyć transakcje mobilne w urządzeniu, aplikacje powinny być także na bieżąco aktualizowane oraz sprawdzone i wiarygodne. Dodatkowo możemy ustawić sobie limit transakcji na karcie. Najlepszym rozwiązaniem będzie wyrobienie dodatkowej karty, którą przeznaczymy na transakcje w aplikacjach mobilnych. W razie potrzeby wystarczy zrobić szybki przelew, a tym samym uzupełnić (tj. doładować) konto połączone z kartą. Dodatkowo możemy ustawić sobie powiadomienia push lub sms z banku, który powiadomi nas o wykonanej transakcji. Jeśli nic w tym czasie nie opłacaliśmy, szybko zareagujemy i zablokujemy kartę. Bardzo ważne jest unikanie połączenia internetowego z publiczną siecią Wi-Fi, a także logowanie się do aplikacji z innych urządzeń niż swój personalny smartfon lub tablet. W ramach zabezpieczenia warto ustawić blokadę na urządzeniu w razie utraty, zgubienia czy kradzieży. Bądźmy także czujni na wszelkie fałszywe smsy, szczególnie te z linkami czy aktualizacjami.


WRÓĆ DO BLOGA

5   VI
2019

Jak wpływać na lojalizację klientów i sprzedawać więcej?

Lojalni klienci to prawdziwy skarb dla sprzedawcy. Istnieją pewne sposoby na zbudowanie grupy takich klientów.
5   VI
2019

Powracalność klientów – jak ją poprawić?

Stały klient jest bardzo cenny dla sprzedawcy dóbr lub usług. Tłumaczymy, jak zwiększyć liczbę takich klientów poprzez poprawę powracalności.
5   VI
2019

Planowane prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24

W dniu 18 czerwca 2019 r. planowane są prace modernizacyjne w DataCenter Przelewy24.