Chatbot – dlaczego warto wprowadzić go do swojego sklepu internetowego?

Chatbot to wirtualny konsultant i doradca, dzięki któremu klient o każdej porze ma możliwość skontaktowania się ze sprzedawcą produktów lub usług. Choć obecnie konwersacje prowadzone są na podstawowym poziomie, znacznie wspomagają one pracę sprzedawców. W jaki sposób chatbot pomaga wspierać biznes?

Chatboty powstały w celu prowadzenia prostych konwersacji i odpowiedzi na powtarzające się pytania. Działają na zasadzie wyszukiwania w posiadanej bazie słów kluczowych, które następnie wiążą się z konkretną formułką. Po wyświetleniu treści, chatbot może zadać dodatkowe pytanie pozwalające lepiej dopasować informację zwrotną.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Bardzo ważny powód, dla którego warto pomyśleć o chatbocie w swoim sklepie internetowym, to oszczędność czasu pracowników. Zamiast odpowiadać na wszystkie pytania czy też umawiać proste wizyty, można „przekazać” to botowi, który sprawnie zajmie się obsługą klienta. Jeśli zagadnienie będzie zbyt skomplikowane, dopiero wtedy nastąpi przekierowanie do prawdziwego konsultanta. Zaoszczędzony czas pracownik może wykorzystać na inne zadania. Sprawia to, że praca jest wydajniejsza, a człowiek nie rozprasza się np. telefonami. Zastosowanie chatbota poprawia jakość obsługi klienta, usprawnia i przyspiesza komunikację oraz gwarantuje większą satysfakcję.



Automatyzacja działań

Usługi, dzięki zastosowaniu chatbota, stają się całkowicie zautomatyzowane. Pozwala on zapisać się na wizytę u fryzjera lub zamówić bilety. Od razu potem Chatbot może przekierować potencjalnego klienta na stronę, na której wykonuje się płatności mobilne, co znacznie skraca cały proces zakupu. Chatbot zapewnia dokładność oraz wysoką jakość obsługiwanych czynności. Co więcej, gwarantuje też spersonalizowane podejście do każdego klienta. Sztuczna inteligencja rozwija się dynamicznie, dlatego możemy spodziewać się, że konwersacje z nią będą coraz bardziej zaawansowane i naturalne. Skróci to czas rozmowy, a tym samym podniesie poziom zadowolenia użytkownika z obsługi.

Dodatkowa promocja

Chatbota możemy potraktować jako źródło dodatkowej promocji. Jako nowe narzędzie budzi zainteresowanie użytkowników i często rozmowy odbywają się z ciekawości. Jeśli chat jest ciekawy, istnieje szansa, że informacja o nim zostanie przekazana dalej. Dodatkowo chatbot może zostać osadzony na stronie www lub w katalogu, w którym znajdziemy poszukiwanego bota.



Pokierowanie rozmową

Plusem posiadania chatbota jest zapanowanie nad konwersacją i kontrola odpowiedzi. Zamiast standardowej rozmowy, w której użytkownik zadaje pytania, a bot opowiada lub na odwrót można wprowadzić opcję pytania bota z kilkoma wariantami odpowiedzi. Znacznie skróci to rozmowę i szybciej uda się udzielić informacji zwrotnej. Klient też nie będzie się niecierpliwił z powodu zbyt długiej drogi do rozwiązania jego problemu. Ponadto daje to sprzedawcy kontrolę nad przebiegiem konwersacji i możliwość pokierowania jej w stronę odpowiedniego produktu.


WRÓĆ DO BLOGA

16   IX
2019

Phishing w 2019 - jak z nim walczyć i się przed nim ustrzec?

Współcześnie największym problemem, z którym borykają się internauci korzystający z dóbr nowoczesności jest phishing. Warto wiedzieć, że można się od tego ustrzec.
13   IX
2019

Dyrektywa PSD2 - w jaki sposób wpłynie na bankowość elektroniczną? Prognozy na III kwartał 2019

Banki mające w swojej ofercie bankowość elektroniczną coraz głośniej mówią o tym, że 20 grudnia 2018 r. w życie weszła dyrektywa PSD2, która wprowadzi na rynek usług finansowych szereg zmian. III kwartał 2019 roku, a dokładniej 14 września br., to kolejne zmiany, których wprowadzenie ona zakłada.
13   IX
2019

krem de la krem – poczuj miętę do natury!

kremdelakrem.pl to internetowy sklep, w którym możesz wybierać wyłącznie spośród naturalnych, bezpiecznych dla skóry kosmetyków.