Gdy konkurencja w e-commerce osiąga niespotykane wcześniej poziomy, zastosowanie skutecznych metod zdobywania klientów online decyduje o być albo nie być wielu firm. W tym artykule odkryjemy 7 najbardziej efektywnych strategii, które pomogą Twojej firmie wyróżnić się i przyciągnąć nowych klientów w przestrzeni cyfrowej.

PKD 47.91.Z — to kod, który w swoich wpisach KRS mają przedsiębiorcy działający w branży e-commerce. Kod ten oznacza sprzedaż detaliczną prowadzoną przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet. Gdy wpiszemy go w wyszukiwarce Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, otrzymamy 485,7 tys. wyników .

Nie oznacza to oczywiście, że każda z firm z listy prowadzi swój e-sklep. Pokazuje jednak, jak ogromna jest konkurencja w tej branży i jak ważne jest, aby znaleźć skuteczne sposoby na wyróżnienie się i przyciągnięcie klientów. Cyfrowe strategie marketingowe nie są już tylko wartością dodaną, ale koniecznością.

Rodzaje cyfrowych strategii marketingowych

Strategie digital marketingu to różnorodne techniki i metody wykorzystywane do promocji marki, produktów lub usług za pomocą cyfrowych kanałów i narzędzi. Celami cyfrowych strategii marketingowych są: zwiększenie świadomości marki, generowanie leadów, budowanie relacji i zaangażowanie, zwiększenie zasięgu, optymalizacja ROI oraz konwersja i sprzedaż.

Implementacja skutecznej strategii digital marketingu wymaga określenia celów istotnych dla danej firmy i dobrania odpowiednich metod oraz narzędzi, które najlepiej odpowiadają jej potrzebom i możliwościom. Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym strategiom wykorzystywanym w e-commerce:

  • Content Marketing — inaczej marketing treści. Jego celem jest dostarczanie klientom wartościowych, angażujących, eksperckich treści poprzez artykuły na stronie (np. wpisy na firmowym blogu), newslettery, e-booki, opisy produktów, interaktywne treści czy podcasty albo webinary. Ponieważ jednym z jego założeń jest budowanie bazy zaangażowanych odbiorców, którzy utożsamią się z przekazem marki, należy zadbać o to, aby treść była dostosowana do grupy docelowej. Przykładem takiego działania może być podcast „Prze-commerce" przygotowywany przez specjalistów Przelewy24, gdzie rozwijane są tematy ważne dla e-sprzedających. Podcast dostępny jest na YouTube i Spotify.
  • Optymalizacja SEO — SEO polega na dostosowaniu strony internetowej do algorytmów wyszukiwarek w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach organicznych. Jest ściśle związana z marketingiem treści. Polega m.in. na tworzeniu wartościowych, unikalnych i odpowiednio długich tekstów, które zawierają odpowiednie słowa kluczowe, związane z tematyką strony. A także na stosowaniu odpowiednich tagów w tytułach, organizowaniu treści za pomocą nagłówków, używaniu meta opisów czy tworzeniu czytelnych URL-i.
  • Działania z zakresu SEM — SEM jest pojęciem szerszym niż SEO i obejmuje także płatne reklamy typu pay-per-click (PPC).
  • E-mail Marketing — jest to jedno z najstarszych, ale wciąż efektywnych narzędzi cyfrowego marketingu wykorzystujące wiadomości e-mail do komunikacji z obecnymi lub potencjalnymi klientami. Newslettery zawierające eksperckie treści pozwalają budować i utrzymywać relacje z klientami. Dodatkowo wiadomości mogą być spersonalizowane: odbiorców można podzielić na podstawie różnych kryteriów, takich jak miejsce zamieszkania, historii zakupów, czy zachowania na stronie, co pozwala na bardziej celowane i efektywne komunikaty. Można również kierować do nich informacje o specjalnych ofertach czy dostępie do ekskluzywnych treści, a także wysyłać e-maile z linkiem do płatności za porzucony koszyk.
  • Social Media Marketing — polega na wykorzystaniu platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn, Instagram czy TikTok do budowania relacji, sieci kontaktów oraz promowania treści firmowych. W tej strategii wymagana jest nie tylko systematyczność w publikowaniu treści, ale też nawiązywanie interakcji z użytkownikami. Jest to istotne z dwóch względów: użytkownikom daje poczucie bliskiego kontaktu z marką, dla której ich zdanie nie jest obojętne, z kolei algorytmy faworyzują te posty, pod którymi jest ruch i dużo komentarzy.
  • Odmianą Social Media Marketing może być Influencer Marketing, który polega na współpracy firmy z osobami mającymi silny wpływ na potencjalnych klientów.
  • Rozwiązania Omnichannel zapewniają spójne doświadczenia na wszystkich dostępnych kanałach i platformach. Ich celem jest umożliwienie klientom płynnego przechodzenia między różnymi kanałami — online i offline — podczas interakcji z marką. Dotyczy to zarówno spójności w komunikacji, integracji danych, jak i metod płatności. Omnichannel pozwala np. w aplikacji mobilnej finalizować transakcje rozpoczęte na stronie internetowej.

Odkryj więcej innowacyjnych rozwiązań płatniczych dla e-commerce

Jak pozyskać klientów? Dając im wygodę

Wybór odpowiedniej strategii marketingowej i zachęcenie klienta do odwiedzenia sklepu internetowego to dopiero połowa sukcesu. O pełnym można mówić, dopiero gdy wizyta zakończy się zakupem oraz gdy zostanie zdobyta lojalność klienta. W tym celu pomocne są rozwiązania płatnicze takie jak OneClick.

Wdrażając to rozwiązanie, dasz klientowi możliwość zapisania danych karty płatniczej podczas pierwszych zakupów w Twoim e-sklepie. Na skutek tego nie będzie musiał podawać ich w przyszłości. Brak konieczności wprowadzania informacji płatniczych przy każdym zakupie od nowa może skłonić klientów do częstszego korzystania z Twojej oferty. To rozwiązanie można zastosować dla większości popularnych metod płatności, takich jak BLIK, Google Pay.

Dowiedz się, jakie jeszcze metody płatności można zintegrować z opcją zakupu jednym kliknięciem