6 pytań do... Grzegorz Drągowski



Zapraszamy na cykl rozmów z ciekawymi osobowościami świata e-commerce. Dzisiejszym gościem jest Grzegorz Drągowski, CFO w DrTusz.

DrTusz.pl jest białostocką firmą, prowadzącą od 20 lat sprzedaż stacjonarną, a od 10 internetową wszystkiego, co związane z drukarkami i drukowaniem.

W swoim asortymencie posiada tusze i tonery oraz ich wysokiej jakości zamienniki, a także pieczątki, drukarki i materiały eksploatacyjne. DrTusz aktywnie udziela się w mediach społecznościowych, dlatego uchodzi za internetowego eksperta w swojej branży. Możecie go znaleźć na serwisach takich jak: Facebook, instagram, Twitter, LinkedIn czy Wykop, gdzie dzieli się wiedzą, ciekawostkami a także tym, czym na co dzień żyje firma.

1. Pierwszą rzeczą, którą robię po przyjściu do pracy jest:

Nie wyobrażam sobie rozpoczęcia dnia pracy bez przywitania się z moim zespołem, krótkiej pogawędki i oczywiście kawy. To daje mi energię i zapał, które pozytywnie nastrajają na resztę dnia.

2. Sposób na sukces w e-commerce to:

Myślę, że uniwersalną zasadą, która pozwala osiągnąć założone cele biznesowe jest konsekwencja działania, upartość w wypracowywaniu kolejnych rozwiązań oraz paradoksalnie otwartość na nowe. W przypadku e-commerce baczna obserwacja trendów i zjawisk dynamicznie dyktujących warunki sprzedaży internetowej, to absolutnie podstawa każdego e-commerce managera.

Własna wizja i determinacja, by ją rozwijać są ważne, ale jeszcze ważniejsze jest krytyczne i uważne wsłuchiwanie się w to, czego poszukuje współczesny klient. Tylko zderzenie tych dwóch czynników - oczekiwań i możliwości pozwala mądrze zarządzać biznesem. Gdy biznes prowadzony jest mądrze to sukces, w moim odczuciu, jest naturalnym biegiem zdarzeń.

3. Opisz swoją firmę w kilku słowach:

Największą wartością DrTusza jest to, że od zawsze tworzył go zespół różnorodnych osobowości. Każdy wnosi do niego własne doświadczenia, wiedzę, przyzwyczajenia. Uczymy się od siebie nawzajem, ale uczymy się też współpracy. Nasz team stale się powiększa, ale niezmiennie dążymy do tego, by każdy czuł się jak u siebie, dbamy o rodzinna atmosferę i kładziemy największy nacisk na konstruktywne rozwiązywanie bieżących problemów.

4.Gdybyś mógł zmienić jedną rzecz na swojej ścieżce kariery, to co by to było?

Gdyby się nad tym zastanowić, to na pewno nie poszedłbym na mecz siatkówki, podczas którego skręciłem kolano. Bolało i uprzykrzyło życie. Jednak mówiąc zupełnie serio, żadna decyzja biznesowa nie jest postrzegana przeze mnie w kategoriach błędów, pomyłek czy niesamowitych sukcesów. Biznes rozwijam od wielu lat, które dostarczyły mi masę doświadczeń, prowadzących do miejsca, w którym jestem.

5. Jak będzie Twoim zdaniem wyglądał e-commerce w przyszłości?

Wymieniłbym tu przede wszystkim dwie dziedziny nowych technologii, które coraz mocniej wkraczają w branżę e-commerce. Pierwszą z nich jest Data Science, czyli lepsze wykorzystanie danych zbieranych przez sklepy internetowe. Dzięki nim będziemy w stanie stworzyć lepsze wyszukiwarki, skuteczniejsze silniki rekomendacji czy precyzyjniejsze personalizowanie treści pod użytkowników.

Druga z nich to Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość. Będzie to całkowicie nowe doświadczenie zakupowe dla klientów, szczególnie w branżach gdzie “kupujemy wzrokiem”, jak odzieżowa czy wystrój wnętrz.

6. Rady dla rozpoczynających karierę w e-commerce:

Przede wszystkim wytrwałość i otwartość na ciągłe zdobywanie wiedzy. Jeżeli nie mamy zbudowanej marki offline lub dużego budżetu marketingowego na start, ciężko będzie generować dużą sprzedaż od samego początku istnienia sklepu internetowego. Budowanie bazy klientów to proces długotrwały i wymaga bieżącej obserwacji własnych użytkowników, jak również zdobywanie wiedzy branżowej z różnych magazynów, konferencji, czy z bezpośrednich rozmów z innymi właścicielami sklepów internetowych. Aby zyskać przewagę konkurencyjną, warto obserwować i testować nowe narzędzia, technologie czy funkcjonalności w e-commerce.


WRÓĆ DO BLOGA

2   XII
2019

Raport „Płatności Cyfrowe 2019”

Jako jeden z partnerów tej publikacji, zachęcamy do sprawdzenia bieżących trendów w świecie e-zakupów oraz opinii konsumentów nt. płatności online.
2   XII
2019

Rozmowa z Jackiem Kineckim

Zapraszamy na rozmowę z Dyrektorem ds. Sprzedaży i Marketingu Przelewy24, Jackiem Kineckim.
8   XI
2019

Bank Millennium i eurobank łączą siły

Planowane prace nad połączeniem systemów obu banków od 8 listopada (piątek) od godz. 18:00 do późnych godzin wieczornych 11 listopada 2019 r.