Fundacja Kobiety e-biznesu przygotowała opracowanie dotyczące rozwijającego się trendu w sprzedaży online, tzw. social commerce i live commerce. Serwis Przelewy24 jest partnerem tej publikacji.
W raporcie “The power of social & live commerce” znalazły się interesujące dane na temat zachowań zakupowych w przestrzeni mediów społecznościowych. Przeanalizowano także perspektywę sprzedających. Komentarza do publikacji udzielił Jacek Kinecki, CCO Przelewy24.
Social commerce (czyli handel w mediach społecznościowych):
- 27% badanych zrobiło zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych,
- 18% respondentów dokonało w social media transakcji sprzedaży.
Live commerce (zakupy podczas transmisji na żywo w mediach społecznościowych):
- 25% Polaków dokonało zakupu w trakcie transmisji w social media,
- 10% deklaruje, że kupuje w ten sposób często.
Z raportu wynika, że preferowaną formą rozliczeń zarówno dla kupujących (70%), jak i sprzedających (51%) w mediach społecznościowych, są płatności bezgotówkowe.
Po więcej interesujących faktów dotyczących social media jako platformy e-commerce, zapraszamy do raportu “The power of social & live commerce.”