Prezentujemy nową usługę na rynku płatności online – Visa Mobile. Obecnie jest ona dostępna dla klientów Nest Banku. Visa Mobile to nowa jakość płacenia w internecie przy użyciu aplikacji mobilnej. Wystarczy na ostatnim etapie zakupów podać swój numer telefonu, a następnie zatwierdzić płatność na smartfonie.

O Visa Mobile

Nowa usługa od Visa pozwala szybko i wygodnie zapłacić za zamówienia internetowe. Aby sfinalizować transakcję Visa Mobile, wystarczy wpisać swój numer telefonu i potwierdzić płatność w aplikacji bankowej lub aplikacji Visa Mobile. W pewnym uproszczeniu można stwierdzić, że będzie to płatność… numerem telefonu.

Przelewy24 jest pierwszym na świecie dostawcą usług płatniczych, który obsługuje Visa Mobile, a eksperci serwisu uczestniczyli we wdrożeniu aplikacji od samego początku. Wybrani klienci Nest Banku mogli wypróbować Visa Mobile już we wrześniu 2021 roku, kiedy to bank uruchomił usługę pilotażowo. Od 16 maja 2022 roku z Visa Mobile mogą korzystać wszyscy klienci Nest Banku.

- Cieszymy się, że portfolio serwisu Przelewy24 poszerza się o kolejną usługę i wspólnie z Visa możemy zaproponować naszym partnerom nową metodę płatności. Visa Mobile świetnie wpisuje się w oczekiwania klientów, którzy coraz częściej wybierają płatności mobilne, także te oparte na jednym kliknięciu – mówi Jacek Kinecki, CEO Przelewy24.

Visa Mobile już teraz jest dostępna w kilku tysiącach sklepów internetowych w Polsce i pracujemy, by poszerzyć tę listę o kolejne. Z Visa Mobile będzie można korzystać równolegle w aplikacji banku, który wdrożył rozwiązanie oraz w aplikacji Visa Mobile.

Od początku prac zakładaliśmy, że na rynku może równolegle działać osobna aplikacja Visa Mobile i rozwiązanie Visa Mobile jako część aplikacji bankowej. Chcemy, by banki miały możliwość zaoferowania konsumentom najbardziej komfortowego rozwiązania, niezależnie czy będzie to aplikacja Visa Mobile czy też aplikacja własna banku. Uważam, że Visa Mobile będzie stanowiła wartość dodaną w aplikacjach bankowych. Część banków oraz ich klientów może jednak preferować osobną aplikację Visa Mobile, która będzie służyć tylko do zatwierdzania transakcji – mówi Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Visa Mobile – przede wszystkim bezpieczeństwo

Płatności Visa Mobile są tak samo bezpieczne, jak wszystkie inne płatności kartami Visa. Rozwiązanie zostało oparte na usłudze Click to Pay, która jest już obecna w Polsce od blisko dwóch lat. Co więcej posiadacze kart Visa mogą w przypadku spornych transakcji zwrócić się do banku by sprawdzić możliwość skorzystania z możliwości tzw. chargeback.

Za każdym razem użytkownik potwierdza płatność na swoim urządzeniu mobilnym, zabezpieczonym hasłem, kodem PIN lub technologią biometryczną (jeśli jest dostępna w urządzeniu), dlatego będzie on jedyną osobą zatwierdzającą transakcje. Z Visa Mobile nie skorzysta więc żadna osoba postronna, która zna numer telefonu przypisany do usługi.