TOP Women w e-biznesie: 5. edycja największego programu edukacyjno – społecznego dla kobiet zakończona sukcesem
Zakończyła się 5. jubileuszowa edycja programu TOP Women w e-biznesie – największego, bezpłatnego programu edukacyjnego w Polsce, który wspiera kobiety w budowaniu i rozwijaniu biznesów online. Inicjatywa, zapoczątkowana przez Fundację Kobiety e-biznesu pięć lat temu, z roku na rok przyciąga coraz więcej uczestniczek, rozwijając się o nowe obszary edukacyjne oraz komplementarne inicjatywy.
W tegorocznej edycji wzięło udział 200 kobiet, wybranych spośród ponad 700 zgłoszeń z całej Polski i z zagranicy. Do tej pory Fundacja przeszkoliła już ponad 1200 uczestniczek, oferując im nie tylko praktyczną wiedzę na temat rynku i najnowszych narzędzi wykorzystywanych w e-biznesie, ale także dostęp do społeczności kobiet, które wcześniej ukończyły Program i z powodzeniem realizują swoje projekty biznesowe.
– W każdej kolejnej edycji obserwujemy jak zmieniają się potrzeby kobiet w biznesie. Rosnące zainteresowanie tematyką e-commerce, sztuczną inteligencją i nowymi technologiami pokazuje, że kobiety nie tylko chcą się rozwijać, ale robią to bardzo świadomie. Nasz program pomaga im w tym procesie, oferując wiedzę, praktykę i poczucie przynależności do społeczności, która wspiera i realnie pomaga w rozwijaniu kolejnych inicjatyw – mówi Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu.
Kim są uczestniczki TOP Women?
Program gromadzi kobiety w różnym wieku i na różnych etapach kariery. Najmłodsza uczestniczka miała 18 lat, a najstarsza – 64 lata. Średni wiek to 40 lat, co oznacza wzrost o trzy lata w porównaniu z poprzednią edycją. To wyraźny sygnał, że do programu dołączają także kobiety z większym doświadczeniem zawodowym.
Aż 58% uczestniczek mieszka w miastach poniżej 500 tys. mieszkańców – w tym 16% w miejscowościach do 499 tys., 26% w miastach poniżej 100 tys., a 16% w mniejszych miejscowościach i na wsiach. Blisko 58% z nich planuje uruchomić własny biznes w e-commerce, a 23% prowadzi już działalność gospodarczą. Co druga uczestniczka pracuje obecnie na etacie.
– W tej edycji szczególnie doceniłyśmy różnorodność kobiet, które zgłosiły się do programu – zarówno pod względem wieku, jak i doświadczenia. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich była ogromna motywacja i gotowość do działania. To pokazuje, że kobiety z całej Polski – niezależnie od miejsca zamieszkania czy etapu życia – są gotowe rozwijać się cyfrowo i biznesowo – podkreśla Dorota Bachman, Członkini Zarządu Fundacji Kobiety e-biznesu.
Praktyczne warsztaty i wyjątkowe spotkania
Wszystkie warsztaty wzbudziły ogromne zainteresowanie. Uczestniczki doceniły także nowe elementy programu, odpowiadające na aktualne potrzeby rynku. Dużym zainteresowaniem cieszyły się nie tylko wystąpienia ekspertów, ale także szkolenie z ustawiania kampanii w mediach społecznościowych, warsztaty z radzenia sobie ze stresem, prowadzone przez ekspertów z Allegro oraz zajęcia z wykorzystania AI w rozwijaniu biznesu online.
Kulminacją programu była Gala TOP Women, podczas której uczestniczki miały okazję wysłuchać inspirujących rozmów z gościniami specjalnymi – Martą Mikliszańską, dyrektorką ds. polityki publicznej w Grupie Allegro oraz Katarzyną Zdanowicz, dziennikarką i znaną prezenterką, która wspiera działania Fundacji już po raz kolejny. Obie podzieliły się inspirującymi obserwacjami dotyczącymi rozwoju zawodowego, wyzwań, które napotkały po drodze oraz refleksjami o tym, jak działać efektywnie, mądrze i z pasją.
Wspólnie budujemy przyszłość kobiet w e-biznesie
Za nami edycja pełna inspirujących historii, nowej wiedzy i praktycznych umiejętności. Przed nami kolejne – z jeszcze większą energią, odwagą i zaangażowaniem. Fundacja Kobiety e-biznesu już teraz zapowiada kontynuację programu TOP Women w e-biznesie oraz rozwijanie go o nowe ścieżki tematyczne i narzędzia odpowiadające na wyzwania rynku cyfrowego.
Serdeczne podziękowania kierujemy do partnerów 5. edycji programu, bez których realizacja tego przedsięwzięcia nie byłaby możliwa. To dzięki ich zaangażowaniu TOP Women w e-biznesie może się rozwijać, docierać do nowych grup i odpowiadać na rzeczywiste potrzeby kobiet w całej Polsce.
W gronie partnerów wspierających edycję 2024 znaleźli się:
- VISA
- Allegro
- Ceneo
- Hebe
- Ziaja
- Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)
- Simon-Kucher
- Fundacja Polska Bezgotówkowa
- Przelewy24
- Izba Gospodarki Elektronicznej
- Message Flow
- Sky-Shop