Seniorzy-internauci to grupa coraz bardziej świadoma i aktywna, jeśli chodzi o zachowania online. Chętnie kupują online i używają nowoczesnych płatności cyfrowych. To wnioski z najnowszego raportu Fundacji Kobiety e-biznesu „Pokolenie Silvers w e-commerce”, którego Partnerem jest serwis Przelewy24.
Badanie zostało zrealizowane wśród osób powyżej 60. roku życia, a jego celem było poznanie zwyczajów zakupów przedstawicieli pokolenia Silver.
Jakie są najważniejsze wnioski?
- Aż 86% badanych seniorów codziennie korzysta z internetu, a 65% dokonuje w internecie zakupów przynajmniej raz w miesiącu;
- 82% ankietowanych samodzielnie dokonuje zakupów online;
- ulubioną metodą płatności seniorów są szybkie przelewy (34%).
Jak wynika z raportu, kompetencje cyfrowe osób po 60. roku życia są wysokie, a ich preferencje płatnicze nie wyróżniają się na tle ogółu populacji. Na kolejnych miejscach wśród ulubionych metod opłacenia zamówienia wskazywali BLIK, a 15% z nich najchętniej wybiera płatność kartą w internecie.
- Badanie pokazuje nowe oblicze seniora w internecie, który potrafi świadomie i sprawnie dokonywać wyborów w świecie online. Należy zatem zadbać o ofertę skrojoną specjalnie dla nich, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa płatności, sposobu prezentacji, ale też dostosowania portfolio produktów pod specyficzne potrzeby starszych konsumentów. W ten etap życia wchodzi obecnie nowe pokolenie – dużo bardziej rozwinięte technologicznie, ale posiadające swoje szczególne wymagania – mówi Magdalena Grablewska, Przelewy24.
Zapraszamy do lektury raportu, który można pobrać na stronie Fundacji Kobiet e-biznesu.