Najnowsze dane na temat handlu internetowego, opracowane przez firmę badawczą Gemius, są już dostępne. Zapraszamy do lektury raportu „E-commerce w Polsce 2022”, do którego komentarza udzielił Jacek Kinecki, CEO Przelewy24.

Tegoroczna edycja raportu „E-Commerce w Polsce” jest już dziesiątą. Tym razem publikacja została wzbogacona o dane z badania Mediapanel oraz ekspercką wiedzę specjalistów działających w ramach Grupy Roboczej E-commerce IAB Polska.

Jakie ciekawe wnioski płyną z badania Gemius?

  • Odsetek internautów, którzy deklarują kupowanie online ustabilizował się i wynosi obecnie 77%,
  • Najczęściej wybieranymi metodami płatności są: szybki przelew przez serwis płatności (skorzystało z niego tyle samo konsumentów, co rok temu, czyli 70%) i BLIK, który umocnił się na drugim miejscu (58% vs. 48% w roku ubiegłym). „Na podium” najczęściej używanych metod opłacenia zamówienia znalazła się płatność kartą online (43%).
  • Już 12% badanych skorzystało z płatności odroczonych;
  • Po raz pierwszy w historii badania odnotowano przewagę smartfona nad laptopem, jeśli chodzi o urządzenia najczęściej wykorzystywane w procesie e-zakupów. Rok temu m-commerce był szczególnie popularny wśród młodych badanych, obecnie jest to już trend obejmujący ogół respondentów.

Pełna treść raportu „E-commerce w Polsce 2022” dostępna jest tutaj.