Izba Gospodarki Elektronicznej przeprowadziła badanie konsumenckie dotyczące handlu w e-commerce w kontekście zapowiadanego przez ekspertów kryzysu gospodarczego. Jaką strategię powinny przyjąć sklepy e-commerce w czasach recesji? Gdzie klienci zamierzają szukać oszczędności? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w najnowszym raporcie „W kryzysie do e-commerce”, którego Partnerem jest serwis Przelewy24.

W związku z obecną sytuacją społeczno-ekonomiczną, już 78% ankietowanych zmieniło swoje nawyki zakupowe i ze względu na chęć optymalizacji wydatków przeniosło do sieci zakup produktów lub usług, które wcześniej nabywali stacjonarnie. Według 58% badanych ceny w Internecie są bardziej optymalne i atrakcyjne niż w sklepach stacjonarnych.

- Inflacja nie jest problemem jedynie konsumentów. Sprzedający także ją odczuwają: mniejsze niż wcześniej koszyki oraz rzadsze zakupy spontaniczne mogą przełożyć się na zmniejszenie obrotów – mówi Magdalena Grablewska, Marketing Manager Przelewy24.

I dodaje: - Skutecznym sposobem na przeciwdziałanie spadkom sprzedaży jest wdrożenie alternatywnych metod płatności, zwanych także rozwiązaniami finansującymi, czyli płatności odroczonych i rat online. Ankietowani wskazują płatności odroczone jako najważniejszy czynnik decydujący o zakupie w obliczu kryzysu.

Po więcej interesujących danych zapraszamy do lektury raportu.