#zostańwdomu z Orteo i Przelewy24: aktywność

Blog
20.04.2020

Przedstawiamy kolejną odsłonę cyklu #zostańwdomu. Dziś razem z naszym Partnerem, sklepem Orteo, wskażemy najciekawsze pomysły na domowe ćwiczenia i aktywność.

Praca z domu, ograniczone możliwości poruszania oraz brak dostępu do siłowni i sal fitness może odbić się znacznie na naszej kondycji, ale i zdrowiu. Regularna aktywność fizyczna jest niezbędnym elementem pozwalającym funkcjonować naszemu organizmowi w sposób właściwy, m.in. zwiększa wydolność układu sercowo-naczyniowego,zmniejsza ryzyko miażdżycy, przyspiesza metabolizm, zapobiega nadwadze, ale też oddziałuje na pracę mózgu, poprzez jego lepsze natlenienie oraz wpływa korzystnie na nasze samopoczucie. Podczas wysiłku fizycznego dochodzi do uwalniania endorfin, czyli hormonów szczęścia, które nie tylko poprawiają humor, ale również działają przeciwbólowo.

Jak zatem odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zachowując wszelkie środki bezpieczeństwa zadbać o swoje ciało i umysł?

Trzeba stworzyć swoje domowe mini studio treningowe. Ćwiczenia w domu mogą przynieść nie mniejsze rezultaty niż trening na siłowni czy grupowe zajęcia fitness i crossfit. Warto jednak zaopatrzyć się w akcesoria, które stworzą bezpieczne dla aktywności miejsce i zastąpią ciężki, nieporęczny sprzęt, pozwalając uzyskać lepsze efekty w krótszym czasie, a przy tym nie zajmują dużo miejsca i są łatwe w przechowywaniu. Ćwiczenia w domu mogą przynieść nie mniejsze rezultaty niż trening na siłowni czy grupowe zajęcia fitness i crossfit. Warto jednak zaopatrzyć się w akcesoria, które stworzą bezpieczne dla aktywności miejsce i zastąpią ciężki, nieporęczny sprzęt, pozwalając uzyskać lepsze efekty w krótszym czasie, a przy tym nie zajmują dużo miejsca i są łatwe w przechowywaniu.

Mata do ćwiczeń

Jednym z podstawowych gadżetów, które warto mieć w swoim prywatnym studio ćwiczeń jest dobra gatunkowo mata. Powinna być na tyle gruba, by zapewnić właściwą izolację od podłoża, szczególnie dla najbardziej narażonych na dyskomfort pleców i kolan, ale też antypoślizgowa, by ruch na niej był w pełni bezpieczny. Jest niezbędnym elementem wykorzystywanym w pilatesie i jodze, ale też ułatwia przeprowadzenie stretchingu po intensywnym wysiłku.

Piłka

Piłki gimnastyczne to kolejny sprzęt, na który warto zwrócić uwagę. Cechuje je uniwersalność i szeroki wachlarz możliwości wykorzystania. Mogą ułatwić wykonywanie niektórych ćwiczeń, jak również zwiększyć poziom trudności. Wszystko zależy od tego w jaki sposób je zastosujemy np. pompki z nogami na piłce są ich trudniejszą formą, a brzuszki z plecami opartymi o piłkę są nie tylko łatwiejsze, ale i bezpieczniejsze dla naszego kręgosłupa, gdyż idealnie podparta jest jego naturalna krzywizna w obrębie lordozy lędźwiowej. Piłki są proste w obsłudze, a dzięki systemowi pompowania można je szybko napełnić w momencie, gdy chcemy użyć i równie sprawnie wypuścić powietrze po zastosowaniu, by umieścić w szafie, nie zajmując przy tym całej jej powierzchni.

Taśmy

Efektywny trening zarówno ten wysmuklający sylwetkę, jak również rozbudowujący masę mięśniową powinien zostać wzbogacony o odpowiednie obciążenie. Nie oznacza to, że musimy zakupić cały zestaw sztang, ketli i hantli. Istnieje o wiele łatwiejsze i znacznie poręczniejsze rozwiązanie. Mowa tu o taśmach i gumach oporowych, które imitują trening na maszynach. Opór, które stawiają wymaga włożenia większego wysiłku w wykonanie danego ćwiczenia, a tym samym dochodzi do zwiększenia siły i wytrzymałości naszych mięśni. Zastosowanie gum jest na tyle szerokie, że można z ich udziałem przeprowadzić owocny trening całego ciała. W dodatku są świetnym wsparciem podczas rozciągania, które jest kluczowym elementem pozwalającym na skuteczną regenerację.

Nie zapominaj o cardio

By dobrze się rozgrzać do treningu lubi zwiększyć intensywność wysiłku, warto wzbogacić go o elementy cardio. Są one skutecznym sposobem na podkręcenie metabolizmu, pozwalającym spalić tkankę tłuszczową i można je dzięki temu wykorzystać na zakończenie ćwiczeń. Ciężko jednak biegać po mieszkaniu, a truchtanie w miejscu może być nieco zabawne i mało efektywne. Lepszym i mniej nużącym rozwiązaniem jest skakanie na skakance albo wykorzystanie drabinki koordynacyjnej, dzięki której dodatkowo poprawimy nasze zdolności motoryczne. Przeskoki na stepie i wskoki na niego też potrafią mocno zmęczyć. Jak widać nawet na niewielkiej powierzchni można przeprowadzić trening aerobowy, wystarczy tylko wyposażyć się w parę gadżetów.

Na koniec - rolowanie

Po każdym wysiłku ważna jest odpowiednia regeneracja, a przeforsowane treningiem mięśnie wymagają szczególnej pielęgnacji. Wpływa to na ich dobrą kondycję i zmniejsza podatność na urazy. Masaż wałkiem lub piłeczką przyspiesza krążenie krwi, tym samym wspomaga odżywienie włókien mięśniowych, zwiększa ich elastyczność i pozwala rozbić bolesne punkty spustowe. Dzięki niemu rozluźnimy ciało i zredukujemy nadmierne napięcie, jak również szybciej powrócimy do kondycji sprzed treningu, pozwalającej podjąć kolejną aktywność fizyczną.

Wyżej podane przyrządy to tylko przykłady narzędzi, jakie możemy wykorzystać w naszym domowym treningu. Warto jednak zaznaczyć, że oprócz odpowiedniego wyposażenia liczy się zaangażowanie i systematyczność. Żaden sprzęt nie przyniesie cudownych rezultatów, jeśli nie będzie wykorzystywany z pewną regularnością. Ważne zatem, by w tym trudnym okresie odnaleźć w sobie motywację i spożytkować nadmiar energii z korzyścią dla zdrowia, a wysportowana sylwetka to tylko pozytywny skutek uboczny.

Publikacja zrealizowana we współpracy z Orteo - Partnerem Przelewy24.

Udostępnij:
Podobne artykuły

Załóż konto i zacznij zarabiać

Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.