Płatności przez internet – wady i zalety transakcji on-line

Blog
14.06.2018

Dokonywanie zakupów w Internecie jest wygodną formą nabywania towarów bez konieczności wychodzenia z domu.

On-line można zamówić obecnie prawie wszystko: artykuły spożywcze, lekarstwa, ubrania, buty, kosmetyki, akcesoria do domu, a nawet meble. Szeroka oferta sklepów internetowych oraz uruchamianie przez dostawców stacjonarnych zakupów elektronicznych dla klientów świadczą o tym, że ta forma nabywania produktów sprawdza się bardzo dobrze i stale rozwija. Dzięki dokonywanym transakcjom on-line coraz więcej zwolenników zyskują również płatności przez Internet.



Płatności on-line to dokonanie zapłaty za wybrane w sklepie internetowym towary bez konieczności wysyłania odrębnego przelewu z banku. Transakcja zakupu kończy się, gdy klient zadeklaruje formę płatności i po wybraniu opcji e-przelewu zostanie automatycznie przeniesiony na stronę swojego banku. Płatności przez Internet obsługiwane przez specjalne serwisy i mają wiele zalet, nie są jednak pozbawione wad. Z jakimi problemami mogą spotkać się kupujący i sprzedający drogą elektroniczną?



Zakup towarów on-line i obsługa płatności

Płacenie za zakupy internetowe poprzez e-przelew lub e-transfer to bardzo wygodna forma rozliczenia ze sprzedawcą. Płatności on-line pomagają zaoszczędzić czas poświęcany na logowanie do banku, wypełnianie danych do przelewu czy sprawdzanie wartości koszyka. Jest to również dobry sposób na skrócenie czasu realizacji zamówienia, ponieważ wielu sprzedawców wysyła towar w momencie otrzymania informacji o dokonaniu wpłaty. Konsumenci mogą czuć się bezpiecznie – banki oraz serwisy obsługujące płatności przez Internet przeznaczają duże kwoty na stworzenie zabezpieczeń po to, by dane ich klientów były skutecznie chronione przed kradzieżą. Warto przy tym pamiętać, by dokonywać e-zakupów za pośrednictwem sprawdzonej platformy lub w sklepie internetowym, który cieszy się dobrymi opiniami.



E- sprzedaż a płatności on-line: wady i zalety

Bardzo duże udogodnienie, jakim jest dla klientów możliwość dokonywania płatności przez Internet powoduje, że jeśli sklep ma pozostać konkurencyjny, musi wdrożyć takie rozwiązanie. Niektóre serwisy pobierają opłat na przykład za aktywację usługi czy za wypłatę zgromadzonych środków, nie jest to jednak standardem. Dlatego przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z ofertą konkretnego serwisu. Każdy sprzedawca natomiast będzie musiał odprowadzić prowizję od e-transakcji dokonywanych przez klientów, która obejmuje przelew, transfer i płatność kartą. Warto pamiętać, że przy wysokich obrotach miesięcznych w sklepie istnieje możliwość negocjowania indywidualnej wysokość prowizji. Sprzedawca w zamian otrzymuje gwarancję bezpieczeństwa obsługi płatności on-line oraz wypłaty zgromadzonych środków. Ze względu na obowiązujące przepisy w zakresie możliwości zwrotu towarów zakupionych przez Internet, istotna jest wysokość opłaty, którą serwis obciąży sprzedającego za konieczność zwrotu pieniędzy na konto klienta.

Udostępnienie opcji płatności przez Internet jest dobrym rozwiązaniem dla sklepu, ponieważ skraca czas realizacji zamówienia oraz przyspiesza podjęcie przez konsumenta decyzji o zakupie – od dodania towaru do koszyka, do jego opłacenia mija dosłownie chwila. Warto pamiętać, że stawki, jakie proponuje serwis płatności podlegają negocjacji i nie stanowią dużego obciążenia dla sklepu. Możliwości, jakie oferuje usługa płatności on-line, sprawiają, że jej wdrożenie jest korzystne dla obu stron: zarówno kupujących. jak i sprzedających w Internecie.

Udostępnij:
Podobne artykuły

Załóż konto i zacznij zarabiać

Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.

Zarejestruj się