Jak uruchomić płatności online na własnej stronie internetowej?

Blog
15.06.2018

Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” opublikowanego w październiku 2017 roku wartość rynku handlu internetowego jest szacowana na 36 – 40 miliardów złotych.



Ma na to wpływ 26,5 miliona internautów, z których 53% dokonuje zakupów w e-sklepach. Sprzedawcy powinni zatem wyjść na przeciw rosnącej liczbie klientów i uprościć wszystkie procedury nabywania towarów, by były one czytelne i zajmowały mało czasu. Dobrym rozwiązaniem jest uruchomienie usługi płatności on-line, która może pomóc w pozyskaniu nowych klientów i dotrzymaniu kroku konkurencji.

Kilka słów o płatnościach on-line

Płatności on-line są alternatywą dla ręcznego logowania się do banku i samodzielnego wypełniania pól po zrobieniu zakupów w sklepie internetowym. Dzięki nim cały proces jest dostosowany do oczekiwań klienta: prosty i płynny. Klient dodaje towary do koszyka, a gdy wybierze opcję płatności i wskaże jej formę, następuje automatyczne przekierowanie na stronę do potwierdzenia transakcji. I gotowe! – całość trwa dosłownie kilkadziesiąt sekund.



Jak uruchomić e- płatności na stronie sklepu?

Przed wdrożeniem rozwiązania płatności on-line sprzedawca powinien spełnić kilka kryteriów, dzięki którym jego sklep będzie wiarygodny, a komunikacja z klientami utrzymana na wysokim poziomie.

  • Zadbanie o odpowiedni wygląd strony sklepu, powinna być przejrzysta i prosta w nawigacji.
  • Odpowiednie wyeksponowanie koszyka na stronie tak, by podczas przeglądania produktów klient mógł mieć wgląd do jego zawartości.
  • Stworzenie regulaminu świadczenia usług – powinien zawierać pełną nazwę firmy i jej adres zgodny z CEIDG lub z KRS oraz oświadczenie o bezpieczeństwie transakcji.
  • Podawanie cen towarów – po to, by klienci mieli pewność, ile zapłacą za wybrany towar i mogli łatwo, samodzielnie przeliczyć zawartość koszyka.
  • Udostępnianie rzetelnej informacji o produkcie – ograniczy ilość wysyłanych wiadomości od klientów oraz liczbę dokonywanych zwrotów towarów.

Świadczeniem usług związanych z płatnościami elektronicznymi zajmuje się w Polsce kilka serwisów. Usługodawcy współpracują z większością rozwiązań e-sklepów, co oznacza, że płatności on-line można zaimplementować w szybki i prosty sposób.



O czym warto pamiętać przy wdrażaniu płatności internetowych?

Dla sprzedawcy skorzystanie z płatności on-line oznacza naliczanie prowizji od e-transakcji: transferów, przelewów oraz regulowania należności kartą. Serwis nalicza opłatę za pośrednictwo i obsługę transakcji kupna-sprzedaży. Warto pamiętać, że wysokość prowizji jest zależna od obrotów sklepu i podlega negocjacji. Obsługiwanie płatności elektronicznych przez zewnętrznego partnera to dla sprzedawcy gwarancja bezpieczeństwa transakcji oraz skrócenie czasu realizacji zamówienia – serwis automatycznie i szybko wysyła informację o opłaceniu konkretnego zamówienia przez klienta, co oznacza, że sprzedawca nie musi czekać na wpływ środków na konto.

Sprzedawcy sklepów internetowych muszą dostosowywać rozwiązania do rosnących oczekiwań klientów. Jednym z nich jest system płatności on-line, który pozwala na wygodną i szybką obsługę transakcji, zapewniając przy tym wysokie standardy bezpieczeństwa.

Udostępnij:
Podobne artykuły

Załóż konto i zacznij zarabiać

Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.

Zarejestruj się